نخستین جلسه بررسی برنامه‌های زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور تعدادی از صاحب نظران و کارشناسان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، نخستین جلسه بررسی برنامه‌های زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور صاحبنظران حوزه اقتصاد آموزش و پرورش، مدیران و کارشناسان حوزه ستادی برگزار شد.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به حساسیتی که در مورد زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی وجود دارد، گفت: مسئولان این زیر نظام باید در تهیه و تدوین آن به مواردی توجه کنند.

وی ادامه داد: این موارد شامل مناسبات دولت با آموزش و پرورش، نوآوری‌های تحول اقتصادی در آموزش و پرورش، آسیب‌ها و کاستی‌های حوزه اقتصاد آموزش و پرورش، سیاست‌ها یا اصول حاکم بر رویکرد کلان این زیر نظام، سهم ایران از منابع نفتی(GDP) در آموزش، توجه به بحث اقتصاد مقاومتی در سیاست‌های کلی و اقتصاد اسلامی و نگاه حرفه‌ای به اقتصاد که زمینه‌ساز تربیت اقتصادی دانش‌آموزان را فراهم کند، است

مجید رعنایی معاون شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این جلسه با اشاره به زیر نظام تأمین و تخصیص منابع مالی، اظهار داشت: این زیر نظام حساسیت خاص خود را دارد که با 9 راهکار مستقیم و 28 راهکار غیر مستقیم در حال تدوین است؛ تجربه‌هایی که در تدوین زیرنظام‌های قبلی داریم در تهیه و تدوین این زیرنظام به ما خیلی کمک می‌کند.

معاون شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این جلسه کلیات و مبانی نظری برنامه‌های زیرنظام تأمین و تخصیص منابع مالی سند تحول بنیادین و فرایند تدوین آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.