دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره این کانون، از بررسی معیارهای ریاست جمهوری و اینکه چه کسی می‌تواند وضع موجود را سامان ببخشد، در این کنگره خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست خبری این کانون که به میزبانی خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، تصریح کرد: کانون دانشگاهیان یک تشکل علمی فرهنگی و سیاسی است که در پایان دوره موسوم به اصلاحات ثبت شده و در مواقع حساس سعی کرده مواضع روشن داشته باشد، این کانون یک هیات موسس متشکل از هفت نفر داشته که با اعضای مجمع، شورای مرکزی را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی ابراهیم کلانتری، خواجه سروری، مجیدی، شاطرزاده یزدی، درویش زاده، مرندی و بنده اعضای هیات موسس هستیم و پورابراهیمی، ساداتی نژاد، مقتدایی، جعفری، داداش پور، قربانی و متکان هم اعضای شورای مرکزی هستند.

حسینی با اشاره به برگزاری کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، گفت: در این کنگره درباره مسئله مهم انتخابات صحبت و نحوه فعالیت کانون بررسی می‌شود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه در این کنگره درباره معیارهای ریاست جمهوری و اینکه چه کسی می تواند وضع موجود را سامان ببخشد نیز صحبت بحث می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری هم فرمودند که گلایه های بسیاری وجود دارد بنابراین واقعیت های جامعه در این کنگره بررسی می شود و حتی ممکن است پیشنهاداتی در زمینه مصادیق ریاست جمهوری مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: بنای کانون بر این نبوده که برنامه‌هایش را رسانه ای کند ولی موثر بوده مثلا در دولت نهم و دهم تعدادی از مدیران فعال کشور در این کانون فعال بودند، یکی از کارهای کانون شناسایی افراد توانمند است، پیگیری مطالبات رهبری در بحث سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیز بررسی می‌شود.

ادامه دارد/