یک عضو فراکسیون امید با تأکید بر اینکه «نمایندگان فارغ از نگاه سیاسی رأی خود را درباره استیضاح اعلام کنند» ابراز امیدواری کرد که این استیضاح باعث کاهش تخلفات و رشد ایران اسلامی شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه)‌ به عنوان موافق استیضاح وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «آقای آخوندی را فردی توانمند و صالح می‌دانم» گفت: با وجود اینکه بعد از حادثه قطار مشهد- سمنان مدیر رده بالا به خاطر کوتاهی استعفا کرد ولی بنده باز هم این استیضاح را امضا کردم و موافق آن هستم.

وی توضیح داد: در کشور ما بعد از بروز حادثه‌ای افراد رده پایین مقصر شناخته شده و بعضاً تنبیه می‌شوند و مسئولان ارشد در رأس حوزه اجرایی از پاسخگویی طفره رفته و در حاشیه امن قرار می‌گیرند. روندی که در کشورهای پیشرفته و مردم‌سالار وجود ندارد و باید در کشورمان نهادینه شود.

نماینده مهریز و بافق ادامه داد: اگر ما از ابزارهای قانونی نظارتی‌مان استفاده نکنیم نمی‌توان امیدی به حل مشکلات و رفع آن داشته باشیم. اگر مسئولان ارشد قوه مجریه بدانند در برابر پدیده‌های اجتماعی همچون طلاق،‌ بیکاری،‌ آلودگی هوا و اتفاقاتی همچون اختلاس‌ها، املاک و حقوق نجومی و تخریب پلاسکو باید پاسخگو باشند و باید به حداقل خواسته عمومی یعنی استعفا تمکین کنند در آینده جامعه بهتری خواهیم داشت. بنده با چنین نگاهی این درخواست استیضاح را امضا کردم چون ما با خانواده‌های داغدار و مجروحی روبرو هستیم که باید به آنها پاسخی بدهیم.

صباغیان در پایان تأکید کرد: با نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی و پذیرش مسئولیت شرایط جامعه بهتر خواهد شد. از این رو از نمایندگان می‌خواهم فارغ از نگاه سیاسی رأی خود را بدهند. امیدوارم این استیضاح باعث کاهش تخلفات و رشد ایران اسلامی شود.