معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود 181 هزار دانش‌آموز عشایر در کشور، گفت: اقداماتی در جهت افزایش سرانه دانش‌آموزان عشایر به‌ منظور ارتقای خدمات آموزشی و رایگان‌سازی سنجش پیش‌دبستانی در مدارس دوزبانه و عشایری در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز رضوان حکیم‌زاده روز گذشته در حاشیه بازدید از مدارس عشایری خراسان رضوی که قشلاق خود را در دشت تقر شهرستان مراوه تپه استان گلستان سپری می‌کنند، با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه اینگونه بازدیدها مشاهده واقعیت‌های این مدارس است، اظهار کرد: تا هنگامی که از پشت میز برای این بچه‌ها تصمیم‌گیری کنیم و واقعیت‌های موجود را ندیده باشیم، تصیمات ما درست نخواهد بود.

وی ادامه داد: این حضور به ما کمک می‌کند تا تصویری واضح و روشن از واقعیت‌های موجود داشته باشیم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

حکیم‌زاده افزود: با وجود مشاهده کمبودها و سنگین‌تر شدن مسئولیت‌مان، مشاهده‌ سرمایه‌های عظیم معلم‌های عشایر که با عشق و امید در کلاس‌های سیار با شرایط سخت دانش‌آموزان را به خوبی تربیت می‌کنند ما را بسیار امیدوار کرد.

حکیم‌زاده با اشاره به انگیزه و اشتیاق معلمان چندپایه در تدریس به دانش‌آموزان عشایر، تصریح کرد: این معلمان که بی‌ادعا در کلاس‌های سیار، دانش‌آموزان چندپایه را به حدی خوب آموزش داده‌اند که زبان فارسی معیار را به خوبی خوانده و حرف می‌زنند، می‌توانند الگوی معلمان شهری ما باشند.