رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی گفت: احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در محله گلستان و ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی در محله دهکده المپیک در دست پیگیری است.

به گزارش مرور نیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله گلستان واقع در منطقه 22،گفت: در این محله امکان توسعه و تجهیز بوستان ها و فضاهای سبز محله به وسایل بازی کودکان، ملزومات ورزشی و تفریحی، پیگیری به منظور تأمین روشنایی معابر سطح محله به ویژه خیابان های یاسمن شمالی، بنفشه نهم شمالی نبش گلفام، خیابان سیزده شرقی و فضای سبز پیرامون چمن مصنوعی، محدوده اطراف مسجد چهارده معصوم و ... در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: تسریع و تکمیل عملیات اجرایی سنگفرش پیاده روی خیابان رشد، پیش بینی و تخصیص خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی جهت تسهیل تردد شهروندان محله و ساماندهی واصلاح هندسی مسیر ورودی وخروجی آزادگان و شهرک گلستان از دیگر مواردی است که در حوزه عمران پیگیری می شود.

 

تکمیل عملیات اجرایی احداث مسجد 14 معصوم(ع)

پیرهادی ادامه داد: جهت افزایش سرانه های فرهنگی و ورزشی در محله گلستان نیز مواردی از جمله تسریع در تکمیل عملیات اجرایی احداث مسجد 14 معصوم(ع)، امکان احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره و امکان مناسب ‌سازی‌ و تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری، آموزشی و رفاهی در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تلاش می شود با توجه به پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاران، اعتبارات لازم برای موارد پیشنهادی تخصیص یابد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از درخواست های اهالی محله گلستان از نهادها و سازمان ها، گفت: اسقرار کانکس نیروی انتظامی به منظور افزایش امنیت محله به ویژه خیابان یاسمن شمالی، محدوده پیرامونی ساختمان امام علی (ع)، انتهای یاس6، یاس 7، یاس 8، زمین های بایر یاس هشتم، پارک رشد از مواردی است که به ناجا انتقال داده شده است.

 

محله دهکده المپیک (منطقه 22)

وی در ادامه درباره وضعیت محله دهکده المپیک واقع در منطقه 22، بیان کرد: در حوزه سلامت محله اشاره شده تسریع درعملیات اجرایی احداث پروژه بوستان جوانمردان در دست بررسی است.

 

مکانیزه کردن پل عابر پیاده در محله دهکده المپیک

پیرهادی گفت: شورایاری محله دهکده المپیک پیشنهاداتی را در حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران مطرح کرده اند که از آن جمله می توان به احداث پارکینگ طبقاتی، مکانیزه کردن پل عابر پیاده (واقع بر اتوبان شهید خرازی)، احداث پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی همراه با تخصیص خطوط مورد نیاز، در سطح محله، مناسب سازی، ترمیم و همسطح سازی معابر و پیاده روها و ساماندهی و اجرای تمهیدات ترافیکی همراه با نصب تابلوهای راهنمایی و توقف ممنوع در سطح معابر محدوده دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرد که این موارد در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز چند موضوع در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان احداث مسجد، پیش بینی و احداث مراکز فرهنگی(کتابخانه،آمفی تئاتر، فرهنگسرا و ... )، آموزشی و تفریحی در سطح محله، پیگیری و هماهنگی لازم با نیروی انتظامی به منظور ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر، پیگیری به منظوراحداث ساختمان سرای محله و تجهیز ساختمان سرای محله به ملزومات اداری اشاره کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: جهت امنیت بیشتر در محله دهکده المپیک اهالی درخواستی را در خصوص استقرار کانکس نیروی انتظامی در سطح محله داشته اند که این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.