فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف دو میلیون و 500 نخ سیگار قاچاق در کنگاور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، با اشاره به کشف دو میلیون و 500 هزار نخ سیگار قاچاق گفت: مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالا از تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، لذافرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز تمام امکانات و توان خود را بکار گرفته است تا فضای ناامنی را برای اخلالگران نظام اقتصادی کشور ایجاد کند.

وی اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید زنگنه شهرستان کنگاور با اقدامات اطلاعاتی موفق شدند حین کنترل خودروهای عبوری یک محموله بزرگ سیگار قاچاق را کشف کنند.

امان الهی افزود: این محموله که طرز ماهرانه ای در یک دستگاه بونکر جاسازی شده بود، حاوی دو میلیون و 500 هزار نخ سیگار قاچاق و فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: راننده با پلمب تانکر حمل گاز و با ارائه بارنامه جعلی قصد فریب ماموران را داشت اما اقدامات اطلاعاتی پلیس مانع از رسیدن این محموله بزرگ به مقصد شد.

سردار امان اللهی با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودرو در این زمینه، گفت: متهمان پدر و پسری با سوابق متعدد حمل کالای قاچاق هستند که محموله سیگار قاچاق را از مرزی های غربی به مقصد پایتخت بارگیری کرده بودند.

وی در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده مخرب قاچاق کالا از تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، لذافرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز تمام امکانات و توان خود را بکار گرفته است تا فضای ناامنی را برای اخلالگران نظام اقتصادی کشور ایجاد کند.

عمل به وظیفه تنها راه رسیدن به آرامش است

نماینده ولی فقیه در استان در جمع مسئولان عقیدتی سیاسی انتظامی استان گفت: عمل صحیح به وظایف تنها راه رسیدن به آرامش واقعی است.

آیت الله "مصطفی علما" در نشست با مسئول جدید عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: همه تصدی ها و پست ها به سرعت می گذرد و انسان می ماند و وظایف و خدماتی که انجام داده یا نداده است.

وی افزود: هوشیار کسی است که می داند از چنین فرصت هایی باید برای رضای خداوند و خدمت به خلق الله استفاده کرد که فردا با وجدانی آسوده به گذشته خود نگاه کند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب اسلامی در سال 42 همواره می گفت من فقط به وظیفه خود عمل می کنم و نتیجه دنیایی برایم مهم نیست و حتی امام (ره) در اوج جنگ در هشت سال دفاع مقدس نیز می فرمودند: شکست و پیروزی نیز مهم نیست بلکه تنها عمل به وظیفه است که مهم است و خداوند خود پاداش را می دهد.

آیت الله علما یادآور شد: همه باید مراقب گذشت لحظه ها و عمر خود باشیم که مبادا بیهوده و بدون خدمت به خداوند و مردم هدر رود، همانطور که می بینیم چقدر زود پایان سالهای عمرمان می رسد و همه فرصت های آن از دستمان رفته است.

لازم به ذکر است چندی پیش حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی به عنوان مسئول جدید عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان کرمانشاه منصوب شده است.

رشد 2 هزار درصدی کشفیات موادمخدر در قصرشیرین

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین گفت: در سال 95 در حوزه های کشفیات مواد مخدر به میزان دو هزار درصد رشد داشته ایم، همچنین کاهش 100 درصدی وقوع انواع سرقت و رشد 300 درصدی دستگیری ها از دیگر اقدامات این انتظامی بود.

سرهنگ "عنایت فلاحی" ضمن قدردانی از زحمات کارکنان انتظامی شهرستان در جهت ارائه خدمات مطلوب و ارزنده به مسافران نوروزی و شهروندان اظهار کرد: با حضور موثر پلیس در محلات و معابر شهری و محورهای مواصلاتی و پوشش نقاط حادثه خیز، تصادفات و حوادث جاده ای و درون شهری در ایام تعطیلات نوروزی به میزان 500 درصد کاهش داشته و علیرغم افزایش 15 درصدی ورود مسافران نوروزی به شهرستان نسبت به سال قبل هیچگونه تصادف منجر به فوتی در محورهای مواصلاتی شهرستان حادث نشده است.

وی افزود:با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و جاذبه های طبیعت شهرستان قصرشیرین در تعطیلات نوروز شاهد افزایش ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به این شهرستان مرزی و تاریخی بوده ایم که با تلاش وافر و بی دریغ کارکنان انتظامی هیچگونه سرقتی از مسافرین نوروزی صورت نگرفته و با برنامه ریزی مناسب انتظامی شاهد مهار کامل سرقت و سایر ناهنجاریهای اجتماعی همچون نزاع بوده ایم.

این مقام انتظامی بیان داشت: در سال 95 در حوزه های کشفیات مواد مخدر به میزان دو هزار درصد رشد داشته ایم، همچنین کاهش 100 درصدی وقوع انواع سرقت و رشد 300 درصدی دستگیری ها از دیگر اقدامات انتظامی شهرستان قصرشیرین بود.

سرهنگ فلاحی این موفقیت را مرهون زحمات و هدایت ستادی و کار اجرایی پلیس های تخصصی و رده های پلیس پیشگیری دانست که باعث جلب رضایت مردم و قدر دانی مسئولان از مجموعه انتظامی شهرستان شد.

۶۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: 600 میلیون ریال کالای قاچاق توسط ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه کشف شده است.

سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار کرد: ماموران یگان امداد در حال گشت زنی در جاده روانسر به سمت سراب نیلوفر به یک دستگاه خودروی پارس که با سرعتی حادثه ساز در حال حرکت بود، مشکوک و با شگردهای پلیسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از خودروی موردنظر توسط ماموران مشخص شد که این خودرو حامل تعداد 10 هزار عدد فندک قاچاق به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال است.

سرهنگ شیرزادی ادامه داد: همچنین ماموران پاسگاه قزانچی نیز روز گذشته به یک دستگاه سمند نقره ای رنگ مشکوک و پس از متوقف کردن آن 98 تخته پتوی قاچاق را به ارزش تقریبی 100 میلیون ریال کشف و دو سرنشین خودرو را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان به همراه بارهای مکشوفه به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

کشف محموله موادمخدر صنعتی در منزل سارق سابقه دار

فرمانده انتظامی شهرستان جوانرود از کشف بیش از 600 گرم موادمخدر صنعتی و دستگیری یک نفر متهم در این زمینه خبر داد.

سرهنگ "داریوش محمدی" در تشریح این خبر گفت: در پی دستگیری یکی از سارقان سابقه‌دار توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان جوانرود و کسب اطلاعاتی از فعالیت فرد مذکور در خصوص تهیه، توزیع و نگهداری مواد مخدر در منزل شخصی، تیمی مجرب متشکل از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی و اخذ مجوز، منزل متهم را مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: در این راستا بیش از 500 گرم حشیش، 90 گرم شیشه و 70 گرم هروئین کشف و یک نفر توزیع کننده نیز دستگیر شد، لذا پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی انتقال یافت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برخورد با هنجارشکنان و عاملان خرید و فروش مواد مخدر جزو اولویت های کاری نیروی انتظامی است و در این خصوص با اقتدار و در چارچوب قانون با این‌گونه افراد برخورد خواهد شد.

سرهنگ محمدی همچنین از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده اعمال مجرمانه بلافاصله مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.