معاون سازمان حج و زیارت از صدور 70 هزار ویزا برای زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 300 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تنها افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند از بیمه زائر و خدمات پزشکی بهره‌مند شود.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرورنیوز درباره آخرین وضعیت ثبت نام زائران اربعین حسینی اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و چیزی بالغ بر 70 هزار نفر برای دریافت ویزا به  دفاتر زیارتی مراجعه کرده‌اند که می‌توان گفت برای این تعداد و یزا صادر  شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بعد از ایام تاسوعا و عاشورا ثبت نام در سامانه سماح به شدت افزایش یافته است، ادامه داد:  تنها افرادی که در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند از بیمه زائر و خدمات پزشکی بهره‌مند شود.

به گفته معاون سازمان حج و زیارت، هر میزان ویزایی که خارج از سامانه صادر شود به همان میزان در مرزها ما را دچار مشکل خواهد کرد؛ چرا که باعث به وجود آمدن تراکم جمعیت هنگام خروج از مرزها خواهد شد، امیدواریم کارها طبق برنامه پیش رود.

وی ادامه داد:  براساس برنامه ریزی های صورت گرفته زمان دقیق و خروج آنها از مرزها  اعزام زائران در زمان ثبت نام در سامانه سماح به آنها اعلام خواهد شد.

معاون سازمان حج و زیارت درباره نحوه خروج اتباع غیرایرانی از کشور در راهپیمایی اربعین گفت:  ساز و کارهایی برای ثبت‌نام اتباع غیر ایرانی طراحی شده و ساماندهی آنها از طریق وزارت کشور صورت می‌گیرد و براساس برنامه ریزی ستاد مرکزی اربعین  اتباع غیر ایرانی تنها باید از مرز شلمچه خارج شوند.