سه مرکز خدمات جامع بهزیستی روز جمعه با حضور قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور، امام جمعه و فرماندار قلعه گنج در این شهرستان راه اندازی شد.

به گزارش مرور نیوز ، نخستین مرکز با زیربنای 140 متر مربع توسط بخش خصوصی ساخته شده است و تمامی خدمات بهزیستی، توانبخشی، خدمات تخصصی و درمانی را ارائه می دهد و دارای یک بخش فیزیوتراپی پیشرفته نیز می باشد.
همزمان مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان با زیربنای 160 متر مربع و با سه دستگاه آمبولانس با هدف کمک به کنترل آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات با سه ویژگی به موقع بودن، در دسترس بودن و تخصصی بودن و فراهم کردن زمینه مشارکت برای مردم و سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی شد.
مرکز' اس بی آر' قلعه گنج هم یکی دیگر از مراکزی بود که امروز افتتاح شد. این طرح که به خدمات رسانی به جامعه معلول می پردازد، پس از بررسی های بعمل آمده توسط کارشناسان تسهیلگر در صورت نیاز فرد معلول به خدمات توانبخشی؛ این خدمات در شش مرحله به آنها ارائه می شود.
طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه با اولویت شناسایی معلولان در تمامی روستاهای بالای 50 خانوار و با هدف پیشگیری از تشدید معلولیت، اشتغالزایی و توانمندسازی معلولان اجرا می شود.
طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 به پیشنهاد استاندار کرمان و مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج در دست اجراست.
این طرح که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور نیز مطرح شده با تکیه بر توانمندی محلی مردم منطقه و بهره گیری از ظرفیت بخش غیردولتی اجرا شده و تشکیل صندوق های خرد روستایی برای تجمیع سرمایه های مردم و اعطای تسهیلات برای ایجاد مشاغل پایدار از ثمرات آن بوده است.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 420 کیلومتری جنوب کرمان است.