رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر الزام شرکت تعاونی حامیان به پیش خرید صنایع دستی گفت: از این پس افزایش ستاره هتل‌ها به میزان استفاده آنها از صنایع دستی در طراحی و تجهیزات و لوازم هتل‌ها بستگی دارد.

به گزارش مرور نیوز ، زهرا احمدی‌پور امروز (سه شنبه، 19 اردیبهشت ماه) در نشست فراکسیون تولید و اشتغال و فراکسیون زنان در تشریح برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای ایجاد 140 هزار شغل جهت رونق گردشگری و صنایع دستی گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری 5 استان کرمانشاه، ایلام، کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را که کمترین میزان اشتغال در این استان‌ها بوده را به عنوان پایلوت برای ایجاد اشتغال انتخاب کرده و هم اکنون اقداماتی در این استان‌ها در حال پیگیری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه در طرح پیوند شرکت تعاونی حامیان، موظف شده محصولات صنایع دستی را پیش خرید کند، گفت: سال 96 در کشور ، سال حصیر نامگذاری شده و حصیربافی به عنوان صنعت پایه گردشگری در این سال در نظر گرفته شده و در ابتدای سال 96 در ایام نوروز حدود 45 میلیارد تومان صنایع دستی در استان‌های کشور به فروش رسیده است.

احمدی پور با تأکید بر اینکه باید تعداد بیشتری صنایع دستی در کشور ایجاد شود، ادامه داد: بر اساس رایزنی‌هایی که در شورای جهانی صنایع دستی صورت گرفت، ایران در این شورا فعال‌تر و به عنوان مرکز صنایع دستی غرب آسیا انتخاب شد.

وی با بیان اینکه دوشهر و یک روستا به عنوان شهر و روستای صنایع دستی در کشور انتخاب شده‌اند، یادآور شد: شهر مریوان به عنوان شهر گیوه و همچنین روستای کله‌گان سراوان به عنوان روستای گردشگری در صنعت سفال انتخاب شدند.

احمدی‌پور با اشاره به انتخاب چند هنرمند به عنوان سفیران صنایع دستی در کشور افزود: ا ز این پس افزایش ستاره هتل‌ها به میزان استفاده آنها از صنایع دستی در طراحی و تجهیزات و لوازم هتل‌ها بستگی دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: بیمه صنایع دستی در حال پیگیری بوده و همچنین پیگیری نمایندگان در این خصوص نیز ضروری است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شده زنجیره‌ای از هتل‌های درجه سوم با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی ایجاد شود، یادآور شد: این موجب وهن است که مدارس کشور میزبان مسافران باشند؛ چرا که می‌توان هتل‌های درجه سوم با قیمت پایین تر را برای استفاده مسافران تدارک دید.

احمدی‌پور افزود: توانمندسازی زنان در حوزه صنایع دستی و مرمت آثار باستانی جزء اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه بودجه سال 96 سازمان متبوعش هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید برای مرمت آثار باستانی پای کار بیایند تا فعالیت‌ها در این حوزه سرعت یابد.