معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ از تکمیل ۱۲۸ کیلومتر شبکه آبرسانی مکانیزه فضای سبز با هدف آبیاری قطره‌ای و مکانیزه درختان به جای روش های سنتی آبیاری در بخش مرکزی شهر تهران خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، کورش خرد در این باره اظهارداشت: طول شبکه آبرسانی مکانیزه فضای سبز در این منطقه ۱۶۵ کیلومتر است که تا کنون ۱۲۸ کیلومتر از آن لوله گذاری و تکمیل شده است.

وی ادامه داد:طرح اصلاح شبکه و توسعه لوله گذاری فضای سبز منطقه ۱۱ با هدف آبیاری قطره ای و مکانیزه درختان به جای روش های سنتی آبیاری اجرا شده است که با لوله گذاری ۳۷ کیلومتر باقی مانده این شبکه آبرسانی مکانیزه تکمیل می شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۱ تهران افزود:نقشه شبکه آبرسانی فضای سبز به تفکیک نواحی و محلات طراحی شده است و اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی بر اساس این نقشه انجام می شود.همچنین مناسب نبودن قطر لوله ها و کهنه بودن لوله های آبرسانی را از دلایل اصلاح شبکه و توسعه شبکه آبرسانی  است.

براساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱ تهران، با تکمیل این شبکه ضمن جلوگیری از هدر رفت آب،سیستم سنتی آبیاری همچون استفاده از تانکر و شیلنگ جمع آوری خواهد شد.