رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار پاسخنامه آزمون دستیاری طی امروز خبر داد.

به گزارش مرور نیوز محمد حسین پورکاظمی، با بیان اینکه پاسخنامه چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری امروز منتشر می‌شود، گفت: بالغ بر 8 هزار نفر در آزمون دستیاری مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

وی اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند امروز با مراجعه به سایت سنجش نسبت به دریافت پاسخنامه اقدام کنند.

پورکاظمی ادامه داد: در این آزمون 14 هزار و 407 نفر ثبت نام کردند که 12 هزار و 267 نفر حاضر بودند و 2 هزار و 140 نفر غایب بودند.

دکتر پور کاظمی گفت: 25 رشته وجود دارد که این رشته‌ها به 5 زیرگروه تقسیم شده‌اند و رتبه‌های زیرگروه‌ها داده شده است و داوطلبان می‌توانند از طریق دفترچه، رشته‌های مورد نظر را با رتبه تطبیق دهند و سپس انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه در چهل و چهارمین دوره از آزمون دستیاری برای سه رشته «پزشک خانواده»، «زنان و زایمان» و «روانشناسی» مصاحبه درنظرگرفته شده است، گفت: رشته «پزشک خانواده» در گذشته نیز دارای مصاحبه بود و مصاحبه در رشته‌های «زنان و زایمان» و «روانشناسی» در این دوره اضافه شده است.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه مرکز سنجش در این خصوص تصمیم گیرنده نیست، اظهار کرد: شرایط مصاحبه در رشته «پزشک خانواده» طبق روال سال‌های گذشته است، اما در خصوص رشته‌های «زنان و زایمان» و «روانشناسی» شرایط هنوز ابلاغ نشده است و در دفترچه شماره دو منتشر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دارندگان سهمیه ایثارگران و مناطق باید نسبت به تکمیل مدارک خود اقدام کنند، گفت: اگر اطلاعات پذیرفته شدگان سریعتر برای ما ارسال شود، تا پایان خرداد ماه امکان انتخاب رشته را فراهم خواهیم کرد.