وزیربهداشت درمان وآموزش پزشکی با بیان اینکه این وزارتخانه به شدت با کمبود نیرو پزشک و پرستارمواجه است گفت: سازمان اموراستخدامی حداقل به اندازه نیروهای بازنشسته و تخت های جدید بیمارستانی به وزارت بهداشت مجوز جذب نیرو بدهد.

به گزارش مرور نیوز، سیدحسن هاشمی روز شنبه درحاشیه مراسم افتتاحیه چند بخش بیمارستان حضرت فاطمه (س) تهران گفت: در طرح تحول سلامت 11 میلیون ایرانی ها بیمه شدند که 83 در صد آنها درآمند زیر یک میلیون داشتند، ارایه خدمت به این افراد جدید بار کار بیمارستان ها را افزایش داده در حالی که نتوانستیم در دو سال گذشته برای جبران این افزایش خدمات مجوز استخدام بگیرم و بنابر این مردم دچار دردسر می شوند.
هاشمی افزود: این درست نیست که همراه بیمار مریض را جابجا یا به وی خدمت بدهد؛ امیدوارم سازمان امور استخدامی در رای خود تجدید نظر کند و حداقل به اندازه نیروهای بازنشسته و تخت افزوده شده، اجازه استخدام بدهد.
وی گفت: در دولت یازدهم 16 هزار و 700 مجوز استخدام گرفتیم درحالی که تعداد زیادی از نیروها بازنشسته شدند؛ 21 هزار تخت جدید اضافه شد و به ازای هر تخت بیمارستانی2.7 نفر و حداقل 2.3 نیرو جذب شود ؛تلاش دولت و مجلس باید این باشد که این کمبود را جبران کنیم.
وزیربهداشت بیان داشت: البته برخی از بیمارستان ها با استفاده از درآمدها اختصاصی مقداری از کمبودها را جبران می کنند اما باید به وضعیت معیشتی پرستاران بیشتر توجه شود و در مجموع با کمبود 100 هزار نیروی مواجه هستیم که امیدواریم مسولان دولت و مجلس حوزه سلامت چاه ویل نداند و انشاءالله مسئولان ، بخش سلامت را بخش هزینه‌ای نبیند و به ما کمک کنند.
وی در بیمارستان حضرت فاطمه (س) گفت: این مرکز یکی از پیشرفته ترین مراکز در حوزه جراحی پلاستیک کشور است که کاهرای فوق العاده در حوزه پیوند دست و انگشت در این مرکز انجام شده که مایه افتخار است.
وی ادامه داد: البته این مرکز که خدمات سطح بالای جراحی پلاستیک را ارایه می کند کمبود های داشته اشت ازجمله این که بخش « ای سی یو» نداشته است که امروز توانستیم آن بخش و کلینیک‌های ویژه درمانی را افتتاح کنیم.
وزیربهداشت گفت: مهمترین کاری که در این بیمارستان انجام می شود تربیت نیروی متخصص و فوق تخصص جراجی ترمیمی است که این نیرو ها در سراسر کشور توزیع می شوند تا بیماران نیاز نداشته باشند برای درمان به تهران بیایند.