محققان در آزمایشگاه تحقیقاتی FACTS دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به اجرای 25 پروژه تحقیقاتی صنعتی، 19 مورد ثبت اختراع و انتشار هزار مقاله شدند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آزمایشگاه تحقیقاتی FACTS در دانشگاه امیرکبیر در زمینه ریزشبکه‌ها، شبکه‌های هوشمند، تولیدات پراکنده، کاربرد سیستم‌های HVDC و ادوات FACTS و شبیه سازی بلادرنگ تحقیقات گسترده از طریق انجام قراردادهای تحقیقاتی با صنعت برق فعالیت می کند که نتایج آنها منجر به چاپ بیش از هزار مقاله شده است.

چاپ این تعداد مقاله که به آنها بیش از 5 هزار بار در سطح جهان ارجاع شده، در رشته مهندسی برق دانشگاه‌های کشور بی نظیر است. از مجموع این هزار مقاله حدود 350 مقاله در ژورنال‌های معتبر بین المللی و داخلی و حدود 700 مقاله در کنفراس‌ها و همایش های معتبر داخلی و بین الملل چاپ و ارایه شده است.

اجرای 25 پروژه تحقیقاتی صنعتی، 19 مورد ثبت اختراع و تالیف و ترجمه 10 جلد کتاب از دیگر دستاوردهای تحقیقاتی این آزمایشگاه بشمار می‌رود.

پیش از این ها این آزمایشگاه تحت نظر پروفسور گئورگ قره پتیان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است.