رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن بیان اینکه محرومیت‌زدایی با روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست، گفت: برای رفع محرومیت نیاز به همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و استفاده از فناوری‌های نوین و روحیه دانشجویی و جهادی داریم.

به گزارش مرور نیوز، فتاح در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این دو نهاد، دو نهاد انقلابی و برخاسته از ذات انقلاب هستند، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی و کمیته امداد قرار است با همکاری یکدیگر در موضوعی که برخاسته از ذات انقلاب یعنی رسیدگی به محرومان، فرودستان و یتیمان است، مشارکت کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه متاسفانه گذر زمان ما را دچار نسیان و غفلت کرده است، گفت: در گذشته افتخار دانشجوی انقلابی، سینه‌سپر کردن برای محرومان بود.

وی ادامه داد: امروز بیشتر از هر زمانی نیاز به همدلی، همزبانی و همکاری برای رسیدگی به امور اقشار محروم جامعه داریم و آنگونه که نظام ما در مسیر تعالی بوده باید در مسیر قرآنی حرکت و به امور محرومین رسیدگی کنیم.

فتاح با بیان اینکه وضعیت کنونی کشور در زمینه محرومان زیبنده نظام اسلامی نیست، گفت: رسیدگی به محرومان با روش‌های متعارف، سنتی و غیرعلمی به نتیجه نمی‌رسد و برای رفع محرومیت نیاز به همکاری با دانشگاه و مراکز علمی و استفاده از راهکارهای علمی، فناوری‌های نوین و روحیه دانشجویی و جهادی داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این تفاهمنامه آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی در امور حمایتی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی جهت بهبود امور اقشار تحت پوشش کمیته امداد اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته تفاهمنامه‌ها در جمهوری اسلامی زینت‌المجالس هستند که این مساله زیبنده دو نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی و کمیته امداد نیست. از این رو ما به دنبال اجرایی کردن متن این تفاهمنامه هستیم زیرا با رویکرد علمی و جهادی می‌توانیم توفقیات بیشتری را در امر محرومیت‌زدایی کسب کنیم.

فتاح در ادامه به ارائه آماری از کمیته امداد پرداخت و گفت: در حال حاضر کمیته امداد 72 هزار دانشجو، بین 3 تا 5 هزار نخبه و بیش از 330 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد.

وی افزود: سال گذشته کمیته امداد یکی از دستگاه‌هایی بود که در بحث ایجاد اشتغال به تعهدات خود عمل کرد و 1400 میلیارد تومان برای اشتغال واحد قرضه‌الحسنه اعطا کرد. در واقع حدود 125 هزار نفر از کمیته امداد وام اشتغال دریافت کردند و افرادی که قبلا این وام را دریافت کرده بودند، خودکفا شده و از چتر حمایتی ما خارج شدند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین با اشاره به همکاری این کمیته با گروه خودروسازی سایپا گفت: فردا قراردادی را با مضمون تحویل 5 هزار خودروی زامیاد به روستاها با وام قرض‌الحسنه با شرکت سایپا منعقد خواهیم کرد.