معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران گفت: امسال درخواست 10 میلیارد تومان بودجه برای برگزاری هر چه بهتر اربعین حسینی را داشته ایم و تلاش می کنیم امسال براساس اعتبار تصویب شده هزینه داشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، مجتبی عبدالهی در ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران ری و تجریش در تشریح گزارش اقدامات شهرداری تهران در مراسم اربعین اظهار داشت: جلسه گذشته گزارشی از اقدامات در اربعین حسینی داده شد.

وی افزود: به واسطه توانایی شهرداری تهران در کارهای اجرایی بسیار حائز اهمیت است. در وزارت کشور 13 کمیته شکل گرفته در 8 کمیته شهرداری تهران عضو است که مسوولیت اصلی در این کمیته ها را شهرداری تهران دارد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران در راستای خدمت به زائران فعالیت لازم را داشته است. انتظاراتی وزارت کشور در راستای شرح وظایف از شهرداری تهران دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان داشت: این وظایف در راستای ارائه خدمات شهری در کربلا و سایر شهرهای مرتبط با اربعین حسینی است که ماموریت های شهرداری تهران از سوی وزیر کشور ابلاغ شده است‌.

وی گفت: در سال اول 6 هزار کارگر به عراق اعزام کردیم در حالی که الان یه یک سوم رسیده است که عمده آنها داوطلب هستند.

وی افزود: 1538 هیات و موکب در طول مسیر داریم تنها در طول مسیر شهرداری یک موکب دارد که با نظارت بسیج شهرداری اقدامات خود را انجام می‌دهد.

عبدالهی یاد آور شد: شهرداری ساخت و سازی در عراق و کربلا نداشته است بلکه مدارس را برای اسکان زائران آماده می کنیم.

وی گفت: در بحث اسکان ستاد عتبات عالیات مطرح است البته بخشی توسط شهرداری تهران نیز انجام می شود. در مرزها سرویس بهداشتی و حمام ساخته ایم زیر ساخت ها را آماده کردیم. که با توجه به این موضوع در آینده هزینه ها کمتر می شود.

عبدالهی افزود: در سنوات گذشته هر ساله 5 میلیارد تومان بودجه مصوب داشته ایم که با توجه به آماده کردن زیر ساخت ها هزینه ها کاهش می یابد.

عبدالهی خاطرنشان کرد: امسال درخواست 10 میلیارد تومان بودجه را برای اربعین امسال داشته ایم و تلاش می کنیم امسال براساس اعتبار تصویب شده هزینه داشته باشیم.

وی گفت: در سال های قبل نیز دو نفر از اعضای شورای شهر تهران بر نحوه هزینه ها در اربعین نظارت داشتند و این در حالی است که دومیلیون و پانصد هزار نفر زائر به اربعین می روند و یک حضور 20 میلیونی را در راهپیمایی اربعین داریم.