شهردار تهران از آغاز بهسازی پارک طبیعت پردیسان طی تفاهم‌نامه امضاء شده بین سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی نجفی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بهسازی پارک طبیعت پردیسان بین سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور عیسی کلانتری - رئیس این سازمان و شهربانو امانی -عضو شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری تهران تصمیم درستی برای حفظ و حراست از گنجینه‌های ارزشمند محیط زیست دارد. این تصمیم یکی از برکات همکاری بین شهرداری و دولت است.

وی افزود: با تشکیل دولت جدید موارد متعددی از همکاری‌های بین بخشی میان شهرداری و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و خوشحال هستیم که اولین توافقنامه با سازمان حفاظت محیط زیست امضاء می‌شود تا یک کار زیست محیطی برای تهران انجام شود.

شهردار تهران تصریح کرد: هدف از توافقنامه با سازمان حفاظت محیط زیست، بهسازی، سازماندهی و استفاده بهینه و مطلوب از پارک طبیعت پردیسان است. بهسازی این پارک هم مسائل زیست محیطی و هم مسائل اجتماعی و فرهنگی را در بر می‌گیرد.

نجفی با اشاره به اینکه پارک طبیعت پردیسان ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: این پارک می‌تواند هم برای نشاط اجتماعی و هم برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان و هم برای کارهای پژوهشی در مورد گونه‌های گیاهی و جانوری مفید و موثر باشد. سعی داریم با کمک و نگاه علمی سازمان حفاظت محیط زیست بتوانیم وضعیت مطلوبی برای پارک طبیعت رقم بزنیم تا شهروندان تهرانی حداکثر بهره برداری را از این پارک داشته باشند.

شهردار تهران افزود: تاکنون اختلاف نظرها و تعصبات دستگاهی مانع از این شده بود که مدیریت پارک پردیسان به نتیجه برسد. تا اینکه با دخالت مستقیم دکتر کلانتری توانستیم در این زمینه به توافق برسیم.

نجفی در پایان با اشاره به اینکه سازمان فضای سبز شهرداری تهران و شهرداری منطقه این موضوع را باید مورد تاکید قرار دهند، گفت: طرح جامع پارک پردیسان باید با اولویت انجام شود تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی به نتیجه مطلوب برسیم و شاهد تحول در پارک طبیعت پردیسان باشیم.