افشین حبیب زاده عملکرد 100 روزه معاونت نظارت شورای شهر را ارائه کرد.

به گزارش مرور نیوز، افشین حبیب‌زاده معاون نظارت شورای شهر تهران در نشست خبری به ارائه گزارشی از عملکرد معاونت نظارت شورای شهر پرداخت و گفت: یکی از موضوعات ما مغایرت‌ها و تخلفات قانونی بود که در مناطق شهرداری رخ داده بود.

وی افزود:گزارش مغایرت ها و تخلفات قانونی جمع‌آوری شد و پس از آن که تبدیل به یک نامه شد آن را به شهرداران مناطق 22گانه ارسال کردیم و در خواست کردیم تا این موارد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از این موارد مربوط به حادثه پلاسکو بود، اظهار کرد: در طی جلسه ای با همه کسانی که در حادثه پلاسکو ذینفع بودند به گفت وگو نشستیم و نتایج خوبی از این جلسه حاصل شد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه شکایات مردمی از ساخت و سازها در صدر شکایت‌ها بود، تاکید کرد: این شکایات تحت عنوان تصرف بخشی از پهنه فضای سبز است و بخشی هم به تغییر کاربری و افزایش طبقات مربوط است.

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در مواردی که تخلفات برای ما اثبات شد با ذکر نام تک تک افرادی که اسناد را امضا کرده‌اند، اسناد و مدارک مربوطه را به صورت محرمانه به کمیته های مربوطه ارسال کردیم تا به تخلفات آنها رسیدگی کنند.

معاون نظارت شورای شهر تاکید کرد: هیچ موردی نیست که از سوی شهروندان به ما گزارش شود و پس از آنکه تخلف برای ما محرز شد نسبت به آن پیگیری لازم را انجام ندهیم.

وی افزود: بخشی از این گزارش ها بر اساس اسنادی بود که در فضای مجازی به دست ما رسید و بخشی موارد هم  تخلفاتی بود که گزارش شده بود.