معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا آگاه کنید.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ مراد مرادی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: در چهارشنبه آخر سال برخی از نوجوانان و جوانان به خاطر رفتارهای غیر مسئولانه و غیر عاقلانه، سال نو را برای خود و اطرافیان تلخ می کنند و متاسفانه هر سال در چهارشنبه آخر سال شاهد مجروح شدن تعدادی از شهروندان و گاهی از دست دادن جان آنان هستیم.

وی افزود: امیدوارم با هوشیاری و مشارکت همه شهروندان برای امنیت چهارشنبه سوری و توجه به توصیه های زیر، نوروز همراه با سرور و شادی را داشته باشید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در آستانه نوروز 97 با آموزش و کنترل فرزندان خود، از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کنیم، ادامه داد:پدر و مادر گرامی، فرزندان خود را در جشنها و شادیها همراهی کرده و مواظب سلامتی آنان باشند.

سرهنگ مرادی گفت: باید فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا آگاه کنیم.

وی با بیان اینکه با تفریحات ناسالم و ترقه بازی موجب ترافیک و شلوغی خیابانها نشویم، گفت: صدای ناشی از انفجار برای نوزادان، خانمهای باردار، بیماران و سالمندان بسیار خطرناک است.

سرهنگ مرادی بیان کرد: در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: باید از نگهداری مواد آتش زا و تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندانمان خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیریم.

وی ادامه داد: مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

سرهنگ مرادی گفت: شهروندان عزیز در روزهای نزدیک به سال نو، بیش از پیش با درایت و عقلانیت، قبل از هر کاری به عواقب آن بیاندیشند و رفتارها و تصمیم های مسئولانه داشته باشند.