مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه محیط زیست از مسائل مهم بین بخشی است، گفت: محیط زیست تنها به یک سازمان و نهاد مربوط نمی‌شود، بلکه در مسائل محیط زیستی تمام ارگان‌ها باید مشارکت داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، در راستای ارتقای سطح آگاهی و دانش محیط زیستی شهروندان اقدام به برگزاری کمپین تبلیغات فرهنگی محیط زیست با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران کرده است.

عیسی علیزاده مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این راستا گفت: ما از یک سال قبل به این نتیجه رسیدیم که اگر بخواهیم مسائل محیط زیستی و شهری تاثیرگذار باشند باید به صورت کمپینی بر روی این موضوعات کار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت شهر تهران و جمعیت آن اگر بخواهیم موضوعات مختلف را اطلاع‌رسانی کنیم، باید فضای زیادی از شهر را به آن اختصاص دهیم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه از سال گذشته موضوعات متفاوتی را به صورت کمپین برگزار کرده‌ایم، تصریح کرد: موضوعاتی مانند کتاب، محرم، استکبارستیزی، بهار، نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر و موضوع حقوق شهروندی  طی یک سال گذشته به صورت کمپینی برگزار شده است.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه محیط زیست از مباحث مهم بین بخشی است، گفت: قسمتی از مسائل محیط زیستی که مربوط به مردم می‌شود و باید در آن مشارکت فعالانه داشته باشند را به صورت کمپین در آورده‌ایم و برای آن تبلیغ می‌کنیم، مانند مسائلی که مربوط به رعایت پاکیزگی آب، هوا و... است.

وی اظهار کرد: بسیاری از مسائل محیط زیستی را اگر شهروندان رعایت کنند، بدون اینکه حتی ارتباطی به نهاد دولتی داشته باشد، می‌توانند در حل آن کمک کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه ستاد محیط زیست شهرداری تهران با هماهنگی سازمان محیط زیست جلسات مختلفی را برگزار کرده است، گفت: سازمان محیط زیست پیام‌های مشخصی را در زمینه تشکیل این کمپین به ما دادند و ما این پیام‌ها را در اختیار دانشجویان و اساتیدی که در این کمپین مشغول به کار هستند، قرار داده‌ایم تا برای ما تصویرسازی کنند.

علیزاده همچنین اظهار کرد: آثار این دانشجویان را داوری کرده و در زمان مناسب در سطح شهر تهران اکران می‌کنیم.

در این مراسم که با حضور رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران و مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران و معاون امور اجتماعی – فرهنگی شهرداری تهران برگزار شده بود، محمدرضا واعظ مهدوی معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: به طور کلی بحث محیط زیست و حفاظت از آن باید تبدیل به یک تعهد عمومی شده و اقدامات و فعالیت‌ها برای حراست از آن به طور جامع سازماندهی شود.

معاون امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به کمپین تبلیغات فرهنگی محیط زیست تصریح کرد: این نمایشگاه در جهت شکل دادن به این خواسته که محیط زیست مساله‌ای عمومی شود، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و شاهد هستیم که شهرداری تهران فعالیت‌های فرهنگی مناسبی را در این راستا انجام داده است.

واعظ‌ مهدوی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این کمپین دارای ابتکار و خلاقیت‌های زیادی هستند، گفت: فعالیت‌های محیط زیستی در جهان عمدتا از طریق NGOها انجام می‌شود یعنی گروه‌هایی هستند که عزم خود را بر این گذاشته‌اند که به دولت‌ها ، سیاست‌گذاران و مدیران شهری مسائل زیست محیطی را خاطرنشان کنند.