شهردار تهران گفت: نظام مدیریت شهری باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کند.

به گزارش مرور نیوز، شهردار تهران در جریان افتتاح شش خط معاینه فنی در تهران اظهار کرد: هیچ موضوعی در اداره امور شهر مهمتر از سلامت شهروندان نیست امروز شش خط معاینه فنی (2 ایستگاه سیار و 4 ایستگاه ثابت) در تهران افتتاح شد و از آنجا که این کار توسط بخش خصوصی صورت گرفته از این بخش تشکر می‌کنم و امیدوارم این موضوع در تمام سطح شهر تسری یابد.

پیروز حناچی ادامه داد: هیچ اصراری به استفاده از دوچرخه نداریم اما دوچرخه کم‌هزینه‌ترین و پرنشاط‌ترین وسیله است که می‌توان برای مسیرهای کوتاه از آن استفاده کرد.

وی ضمن ارائه آماری در زمینه سلامت در شهر تهران گفت: امیدواریم عدم استفاده از خودروی شخصی به همه روزهای هفته تسری یابد. همچنین امیدواریم استفاده از دوچرخه نیز بیشتر رونق گیرد و زمینه‌های ایمنی و محل‌های مناسب برای تردد با دوچرخه در شهر ایجاد شود.

شهردار تهران ادامه داد: پیاده‌روی کم‌هزینه‌ترین نوع تحرک است که باید از یک روز در هفته به بقیه روزها تسری یابد. ما باید از تحرک فعال استفاده کنیم تا هم آلودگی و هم ترافیک کم شود و سلامت شهروندان نیز افزایش یابد.

همچنین حناچی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز معاینه فنی زمان آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی چهار مرکز معاینه فنی ثابت و دو خط سیار با همت بخش خصوصی گفت: طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته از شهروندان بیش از ۹۰ درصد مردم ترافیک و آلودگی را مشکل اصلی تهران می‌دانند و طبیعتاً نظام مدیریت شهری باید نسبت به این موضوع حساسیت جدی نشان دهد. نظام مدیریت شهری باید حمل و نقل عمومی را توسعه دهد و مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل پاک کند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت فعال شهروندان از مسیر‌های پیاده و دوچرخه باید ترویج شود. معاینه فنی خودرو‌ها باید با جدیت دنبال شود و امروز با افتتاح چهار مرکز ثابت و دو مرکز سیار  ۶ خط معاینه فنی افتتاح شد که همه این‌ها توسط بخش خصوصی به اجرا در آمده است.

حناچی در خصوص علت انتخاب زمان‌آباد جهت معاینه فنی گفت: چون در تهران قیمت زمین بالاست ما ناگزیر بودیم محلی ارزان را انتخاب کنیم و علاوه بر این در مبادی ورودی شهر هم اقدام به استقرار مرکز معاینه فنی کردیم که چیتگر نمونه آن است.