جانشین فرمانده ناجا گفت: امروز رزمایش هماهنگی اربعین در مهران برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز، سردار اسکندر مومنی در جلسه قرارگاه مشترک اربعین حسینی نیروهای مسلح استان ایلام گفت: این قرارگاه با هدف هماهنگی بین نیروهای مسلح و با پشتیبانی ستاد اربعین کشور راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در این قرارگاه، سه قرارگاه فرعی به نمایندگی ارتش ، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی راه اندازی شده است که می بایست هر 24 ساعت یک بار گزارش فعالیت های حوزه مأموریتی خود را به فرماندهی قرارگاه ارائه دهند.

سردار مومنی در ادامه به برگزاری رزمایش آتی یگان های نظامی و انتظامی در شهر مهران اشاره کرد و گفت: این رزمایش با هدف هماهنگی بین نیروهای مسلح و سایر دستگاه های اجرایی پنج شنبه (20 آبان ماه) برگزار می شود.

وی، با تأکید بر تشکیل تیم های بازرسی جهت نظارت و کنترل فعالیت رده های عضو قرارگاه های سه گانه گفت: در رزمایش فردا آخرین هماهنگی های بین یگان ها انجام خواهد گرفت.

جاشین نیروی انتظامی کشور، در ادامه به لزوم تقویت خلاء های مرزی طی یک و دو روز آینده تأکید کرد و گفت: برای انجام مأموریت اربعین هماهنگی بین بخشی ،راهکار اصلی است .

سردار مومنی با اشاره به تردد بیش از دو میلیون زائر در مراسم اربعین سال گذشته از سه مرز مهران ، شلمچه و چزابه که بیش از 50 درصد آنها از مرز مهران انجام می شود، گفت: هدایت و برنامه ریزی برای تأمین امنیت این حجم از زائران در این مدت کم ،کار بسیار بزرگ و ستودنی است.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: انجام این مأموریت بزرگ، برگ زرین دیگری به تاریخ افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.