هروی گفت: در سیلاب اخیر پس از تخلیه برخی شهرها و روستاها، حدود 8000 نفر توسط هلال احمر گلستان اسکان داده شدند.

به گزارش مرور نیوز، هروی اظهار کرد: حوادث جوی مختلف از جمله طوفان، برف و کولاک، بارندگی شدید و وقوع سیل در اکثر شهرستان های استان منجر به تخلیه اهالی برخی شهرها و روستاها شد که حدود هشت هزار نفر توسط هلال احمر اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر گلستان در راستای نهادینه سازی فرهنگ بشر دوستی در بین اعضا، استفاده از توان و ظرفیت جوانان در پیشگیری و کاهش عوارض احتمالی روانی، اجتماعی و فرهنگی افراد متاثر از سیل اقدام به برنامه ریزی و اجرای برنامه هایی متنوعی کرده است، افزود: اعلام فراخوان عمومی در گروه های دبیران کانون های مختلف دانش آموزی، دانشجویی، روستایی و جوانان جهت مشارکت در جمع آوری، بسته بندی و توزیع کمک های مردمی و جمعیتی یکی از این برنامه ریزی ها بود. 

وی بیان کرد: با استقبال اعضا و حضور در انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر شاهد مشارکت گسترده در توزیع و بسته بندی بودیم و همچنین ایستگاه های جمع آوری کمک های مردمی در روستا توسط دبیر کانون روستایی و اعضا تشکیل شد. 

هروی گفت: حضور فعال در محل های اسکان سیل زدگان و پذیرش مسئولیت چادرها به تفکیک تقسیم بندی صورت گرفته در اردوگاه و نیازسنجی از چادرهای واگذار شده و تامین و توزیع مایحتاج مردم از دیگر کارهای انجام شده توسط جوانان است. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: هدایت فعالیت های قابل اجرا در فضای دوستدار کودک پست های ایمنی و سلامت نوروزی به سمت اردوگاه های اسکان سیل زدگان و انجام بازی، مسابقه و نقاشی با حضور اعضا به عنوان مربی، دیگر فعالیت انجام شده در سطح گسترده بود. 

هروی گفت: تئاتر و شعر موزیکال برای کودکان در محل اسکان 2500 نفره نمایشگاه دائمی گلستان توسط گروه تئاتر با هماهنگی حوزه جوانان جمعیت هلال احمر گلستان با محتوای مفاهیم هلال احمر برگزار شد. 

وی تصریح کرد: اجرای نمایش عروسکی با موضوعات آموزشی از مجموعه داستان‌های ماه پیشونی و دیو هفت چهره توسط عروسک گردان عضو هلال احمر از دیگر فعالیت های انجام شده در کمپ اسکان است.