رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: سارقی که اقدام به سرقت از منزل شهروندان می کرد، دستگیر شد.

به گزارش مرور نیوز، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: در مورخه 21 خرداد سال جاری از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، وقوع یک فقره سرقت منزل در محدوده خیابان نبرد به کلانتری ۱۱۰ شهدا اعلام شد.

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص که سارق یا سارقان، در زمان غیبت صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش اقدام به سرقت مقادیر لوازم عکاسی به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال کرده و از محل متواری شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور تیم بررسی صحنه سرقت پلیس آگاهی در محل سرقت، کارآگاهان با بررسی دقیق محل سرقت اطلاع پیدا کردند سارق یا سارقان باتخریب درب ورودی اقدام به سرقت کرده‌اند.

شاکی پس از حضور در پایگاه ششم به کارآگاهان گفت: در ساعت ۲۲ مورخه ۴/۴/۹۸ به اتفاق خانواده در منزل در حال استراحت بودیم که متوجه حضوری فردی ناشناس در منزل شدم و قصد سرقت اموال را داشته که با وی درگیر، اما موفق به مهار سارق نشدم، نهایتاً سارق با یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ سفید رنگ که در مسافتی دورتر از منزل پارک کرده بود، از محل متواری شد.

کارآگاهان با توجه به زمان سرقت دوم که کمتر از یکماه بوده و در تحقیقات صورت گرفته و نحوه ورود سارق، با به دست آمدن تصاویر محل سرقت و بازبینی فیلم‌های دوربین مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی پلاک خودرو ۲۰۶ سفید رنگ سارق شده است.

با شناسایی مالک خودرو از وی دعوت، که اظهار داشت خودرو را در سال ۱۳۹۵ به شخصی به نام " سارا. م" فروخته و تاکنون اقدام به تعویض پلاک نکرده است.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و تحقیقات نامحسوس مشخص شد خریدار خودرو دارای سه فرزند سابقه دار بوده و خودرو در اختیار یکی از فرزندانش به نام شایان ۲۵ ساله است؛ لذا تصویر فرد مظنون به رویت شاکی رسید که سارق را مورد شناسایی قرار داد.

با انعکاس اطلاعات به دست آمده به مقام قضایی، دستگیری سارق در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت که با بهره گیری از روش‌های علمی کشف جرم، موفق به شناسایی مخفیگاه وی در محدوده خیابان خراسان شده که در مورخه ۱/۶/۹۸ طی عملیات پلیسی وی دستگیر و به پایگاه منتقل شد.

در تحقیقات مقدماتی صورت گرفته از سارق، منکر هرگونه اطلاع از سرقتی شده، کارآگاهان در ادامه تحقیقات با ارائه مدارک و دلایل موجود در پرونده، سارق چاره‌ای جز بیان حقیقت را نداشته و نهایتاً لب به اعتراف گشود و ضمن قبولی سرقت به کارآگاهان گفت: بدلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر و تامین هزینه‌های زندگی مجبور به سرقت شدم و اموال مسروقه را به افراد عبوری در محدوده شوش به قیمت ناچیزی فروخته ام.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ: با اشاره به دستگیری سارق و اعتراف صریح او به سرقت عنوان داشت: "متاسفانه گروهی از شهروندان بدون در نظر گرفتن هشدار‌های پلیسی، با رعایت نکات ایمنی در خصوص درب‌های ایمن ورودی، نصب حفاظ و استفاده از تجهیزات الکترونیکی (دزدگیر-دوربین‌های مداربسته)، مانع از ورود سارقان و سرقت منزلشان می‌شود.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، در پایان این خبر اعلام داشت:" متهم پرونده با صدور قرار قانونی از سوی دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران روانه زندان شد.