پانزدهمین نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی در محل برگزاری نمایشگاه های اصفهان در کنار پل تاریخی شهرستان گشایش یافت.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج استاندارد سازی و بهره بردن از فناوری های نوین و به روز است که در دنیا بکار برده می شود و تبلیغات به عنوان هدف درنظر گرفته نمی شود.

علی زهتاب اظهار داشت: یکی از اصولی که برای تحویل غرفه به شرکت های متقاضیِ حضور در نمایشگاه درنظر گرفته می شود، داشتن گواهینامه فنی و استاندارد است.

وی افزود: مجموعه مقررات ملی به دنبال تامین ایمنی، آسایش و صرفه اقتصادی برای عموم افراد جامعه است.

زهتاب بیان کرد: در این راستا از گرایش های مختلف رشته مهندسی مرتبط با ساخت و ساز و برای موضوع ایمنی از مهندسان عمران، معماری و شهرسازی و در مبحث آسایش، از مهندسان تاسیسات، برق و مکانیک بهره می گیریم.

وی تاکید کرد: سازمان نظام مهندسی برای استفاده حداکثری از انرژی های پاک، یکی دو سال است ورود پیدا کرده و نیروی خود را در جهت معرفی، استفاده و آموزش این انرژی ها بکار گرفته است.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت 9هزار و 200 مترمربع در قالب چهار سالن و 170 مترمربع فضا با حضور 135 مشارکت کننده از استان‌های اصفهان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، البرز، یزد، خراسان رضوی و خوزستان و نمایندگی‌های فروش از کشورهای آلمان، آمریکا، ایتالیا، ترکیه، تایوان و بلژیک برگزار شده است.

در این نمایشگاه، انواع لوله و اتصالات تک لایه و چند لایه فاضلاب، عایق‌های حرارتی و برودتی، بوستر پمپ‌های آبرسانی، دیگ‌های بخار آب گرم و سرد، برج‌های خنک کننده، چیلرهای جذبی تراکمی، فنکوئل، اسپیلیت، پکیج، هواساز به نمایش درآمده است.

ایرواشر، تهویه مطبوع، تهویه صنعتی دستگاه‌های رسوب زدا، مشعل‌های گازوئیلی، رادیاتورها، شیرآلات برنجی، گازی و آبی، سیستم‌های گرمایش از کف، کانال‌های انتقال هوا، آبگرم کن‌های گازی و دیواری و کانال‌های انتقال هوا ، بخش دیگری از تجهیزان به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

همچنین انجمن‌ها، مؤسسات، مطبوعات و رسانه‌های تخصصی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

از وجوه متمایز نمایشگاه تجهیزات و تأسیسات سرمایشی و گرمایشی اصفهان، برگزاری سمینار ارتقای ساختمان‌ها در برابر حوادث، مسمومیت و مرگ خاموش و کارگاه‌های آموزشی با عناوین بهره‌وری انرژی، تهویه مطبوع برودتی و گاز و گازرسانی به عنوان برنامه‌های جنبی است.