معاون هماهنگی شرکت مادر تخصصی تولید ، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت که این شرکت اعتبار ویژه ای را به منظور تسریع در بازسازی شبکه برق و تجهیزات خسارت دیده ناشی از برف شدید مازندران به این استان اختصاص می دهد.

به گزارش مرور نیوز، محمود رضا حقی‌فام روز جمعه درحاشیه بازدید از روستاهای بدون برق بخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل  افزود : شرکت توانیر مشکلی برای پرداخت هزینه های مربوط به خسارت های ناشی از برف سنگین به تاسیسات برق مازندران ندارد و درصورت ارائه گزارش جمع بندی خسارت ها، اعتبارهای مورد نیاز را اختصاص خواهد داد.

وی گفت : هنوز ارزیابی دقیقی از میزان خسارت وارده به تاسیسات و خطوط توزیع برق مازندران نشده ، ولی انتظار است حداقل تا سه روز آینده رقم دقیق خسارت ها به شرکت توانیر اعلام شود.

معاون شرکت توانیر افزود : در بحران خاموشی برق ناشی از بارش شدید برف در مازندران ، 2 نوع خسارت اجتماعی به مردم و خسارت به شبکه برق استان وارد شده و اولویت ما اکنون رفع خسارت اجتماعی ناشی از خاموشی‌ها و مشکلات به وجود آمده برای مردم است .

حقی فام گفت : ارزیابی دقیق در این زمینه انجام نشده ولی طی روزهای آینده با اعلام گزارش خسارت تامین اعتبار می‌شود.

هم اکنون برق حدود 25 روستای کوهستانی واقع دربخش امامزاده عبدالله شهرستان آمل به علت صعب العبور بودن منطقه همچنان قطع است.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل هم گفت که ارتفاع برف در 20 روستای دهستان چلاو در این بخش بیش از یک و نیم متر گزارش شده است .

بارش برف و سرما در 2 روز گذشته برق ، گاز و آب تعداد زیادی از مشترکان مازندرانی بویژه شهرستان های آمل و بابل را قطع کرد ولی بر اساس آخرین گزارش ها گاز تمامی مشترکان تاکنون وصل شده و برق بیش از 50 روستا در آمل و بابل همچنان قطع است .