یکی از برنامه های برگزاری اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان،برگزاری کنگره با حضور ۱۵۰۰۰نفر بسیجی و رزمنده،با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و مداحی حاج صادق آهنگران در گنبد کاووس برگزار می شود.

به گزارش مرورنیوز، فرماندار ویژه گنبدکاووس در نشست خبری با خبرنگاران با قدردانی از تلاش های ناحیه مقاومت بسیج و دیگر ادارات و نهادها در برگزاری برنامه های فرهنگی مرتبط با اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان در این شهرستان، گفت: این اجلاسیه و نیز برگزاری کنگره 15 هزار نفری رزمندگان استان به میزبانی گنبدکاووس از بزرگترین، با ارزش ترین و ماندگارترین رخدادهای فرهنگی یک دهه اخیر در منطقه است.

عبدالقدیر کریمی افزود: علاوه بر حضور و سخنرانی سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنگره 15 هزار نفری رزمندگان، صادق آهنگران نیز دراین مراسم مداحی می کند.

وی اضافه کرد: بهره برداری از تندیس شهید افسر دبیر از شهدای بنام دوران دفاع مقدس از این شهرستان و برگزاری نشست با فرمانده کل سپاه با هدف استفاده از ظرفیت های سپاه و بسیج برای محرومیت زدایی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در روز کنگره است.

کریمی با قدردانی از تلاش های رسانه های ارتباط جمعی در اطلاع رسانی اخبار و رویدادها، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ضروری است.

سرهنگ دوم پاسدار علی لشکر بلوکی نیز دراین نشست مشترک ، اظهار داشت: این کنگره بزرگ در راستای اجلاسیه چهار هزار شهید استان گلستان، 23 آذر جاری در مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس برگزار می شود.

وی گفت: تمامی تمهیدات و اقدامات لازم برای برگزاری این کنگره بزرگ با همکاری ادارات و نهادهای مختلف شهرستان بالاخص کمیته های 11 گانه ستاد اجلاسیه چهار هزار شهید این استان در گنبدکاووس، فراهم شده است.

سرهنگ دوم لشکربلوکی اضافه کرد: برای برگزاری برنامه های اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان، ستاد شهرستانی این رخداد بزرگ فرهنگی اقدام به تشکیل 11 کمیته و تدوین 57 برنامه فرهنگی نمود که تاکنون 56 برنامه آن دراین شهرستان برگزار شده و آخرین برنامه آن یعنی کنگره رزمندگان نیز 23 آذر برگزار می شود.

وی، برگزاری یادواره شهدا در سه سطح روستایی، مراکز دهستان و شهرستان، میزبانی از یک شهید گمنام و برگزاری آیین های استقبال، وداع، تشییع و خاکسپاری آن را از برنامه های شاخص انجام شده در گنبدکاووس برشمرد و اضافه کرد: یک رخداد فرهنگی دیگر استانی با عنوان نصب پرچم جمهوری اسلامی بر سردرب منازل شهدا نیز پنجشنبه هفته جاری برگزار می شود.