استاندار اصفهان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهمیت ویژه ای دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، به همین دلیل باید مقوله مبارزه با قاچاق یکی از اولویت های اتاق اصناف باشد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، زرگرپور در دیدار اعضای هیأت رئیسه جدید اتاق اصناف استان، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات و انتخاب هیأت رئیسه جدید اظهار کرد: خوشحالم که افرادی کاردان، با اهلیت و مورد اعتماد و امین مردم و مسوولین، مسوولیت این مهم را بر عهده گرفتند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در کشور و استان سه تشکل تعیین کننده فعالیت می کنند، گفت: اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی تشکل های تعیین کننده ای هستند که فعالیت های آنها در بسیاری از موارد همپوشانی دارد ولی هر کدام بخشی از اقتصاد را مدیریت می کنند.

وی تصریح کرد: اتاق اصناف با ۱۶۶ هزار واحد صنفی در استان، به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های مردم نهاد مطرح می باشد و با فعالیت بسیار گسترده و فراگیر در حلقه اول ارتباط با مردم کوچه و بازار هستند.

زرگرپور با بیان اینکه در قاموس فرهنگی ما، کاسب همیشه حبیب خداست و نسبت به رفع و رجوع کارهای مردم فعالیت می کند، افزود: اگر اصناف با سلامت، پرکار و موثر عمل کنند به همان نسبت نیز مردم بهره مند می شوند.

استاندار اصفهان افزود: این اتاق از یک طرف با جمعیتی از مردم که نیازها و مایحتاج خود را از اصناف تهیه می کنند و از طرف دیگر با حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی روبرو است و از این اتاق انتظار رسیدگی به این امور را دارند.

وی مسوولیت اتاق اصناف را سنگین خواند و گفت: اتاق اصناف باید انتظارات مردم را پیگیری کند چرا که رفاه مردم مهم است و از طرف دیگر باید به مشکلات و مسائل صنف های مختلف بپردازد همچنین با توجه به اینکه ارتباط دولت با بدنه اصناف نیز از طریق اتاق اصناف است به همین دلیل نیز باید پیگیر این گونه امور نیز باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصناف در طول انقلاب و دفاع مقدس به خوبی امتحان خود را پس داده اند، گفت: ارتباط تاریخی با علما که از قدیم وجود داشته است و وضعیت فعلی اقتصاد هم همراه با چالش ها و مشکلات است ولی مردم انتظارات خود را دارند و مدیریت استان نیز انتظارات زیادی از این بخش دارد چرا که تاکنون بخش کمی از این انتظارات برآورده شده ات.

زرگرپور خواستار تشکیل منظم کمیسیون ها، ساماندهی واحدهای غیر مجاز و نظارت بیشتر بر امور اتحادیه ها شد و گفت: تداخلات صنفی باید تعیین تکلیف شود و تنظیم ترازنامه و بیلان سالانه از دیگر درخواست های مدیریت استان از اتاق اصناف است.

وی خواستار حضور فعالتر اتاق در کارگروه ها و مقابله جدی تر با پدیده ی قاچاق کالا و ارز شد و تاکید کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز اهمیت ویژه ای دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری است و به همین دلیل نیز باید مقوله مبارزه با قاچاق یکی از اولویت های اتاق اصناف باشد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: حضور و بروز اتاق اصناف مهم است و باید قبل از بروز بحران، مسائل و مشکلات هر صنف احصا و بررسی شود.