در راستای برگزاری مسابقه «هر شهروند یک فیلم کوتاه» شهردار اصفهان با انتشار پیامی ویدئویی از همۀ شهروندان دعوت کرد تا در این رویداد فرهنگی شرکت کرده و مشکلات شهر را پیگیری و دنبال کند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، «هر شهروند یک فیلم کوتاه» مسابقه ای است که برای اولین بار قرار است در ششمین جشنوارۀ ملی فیلم کوتاه حسنات برگزار شود. علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه، تا اول بهمن 95 فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانۀ این جشنواره ارسال کنند.تا کنون هنرمندانی چون رسول صدر عاملی، فریدون خسروی، بهاره رهنما، امرالله احمد جو و کامران قدکچیان با انتشار پیام هایی ویدئویی، از مردم برای شرکت در این مسابقه دعوت کرده اند.

مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان نیز با انتشار پیامی ویدئویی ضمن تشویق همۀ شهروندان به شرکت در مسابقۀ «هر شهروند، یک فیلم کوتاه» چنین گفت: «جشنواره ای را هر ساله داشتیم و داریم و امسال هم با عنوان هر شهروند یک فیلم کوتاه این جشنواره را ادامه خواهیم داد. موضوعات آن بسیار موضوعات خوبی هست و من همیشه مطرح می کردم که هر شهروند اصفهانی می تواند یک شهردار باشد و خودش باید اینقدر حس مسئولیتش نسبت به شهر زیاد باشد که بتواند مسائل و مشکلات شهر خودش را و نارسایی های شهرداری را احصا کند و پیگیری و دنبال کند و حتی در حل آن مشارکت کند.

وی افزود: موضوعاتی که در این مسابقه مطرح می شود نشاط اجتماعی، خانه و خانواده، حقوق شهروندی، ترافیک، انضباط شهری و... است که هریک از آنان می تواند از نگاه شهروندان مورد بررسی قرار گرفته و در قالب فیلم شهروندی به این مسابقه ارسال شود تا تیم مدیریت شهری بتواند بیش از پیش در عمل به رسالت خود موفق عمل نماید.