مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی کشور گفت: 50 درصد تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کشور در استان اصفهان فعالیت دارند.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان  ، محمود بیگلر در افتتاح دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی گفت: ارزش تولیدات داخلی در حوزه تجهیزات پزشکی بالغ بر 750 میلیون دلار بوده ات که اگر به همین سرعت پیش برویم می توانیم بخش عمده محصولات پزشکی را از تولیدکنندگان داخلی انتظار داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در بحث صادرات محصولات پزشکی تولیدکنندگان داخلی سعی دارند با فرمول های جهانی پیش روند و خوشبختانه از این تعداد تولیدکنندگانی که در حوزه صادرات تجهیزات پزشکی فعالیت دارند حدود 50 درصد آن ها در استان اصفهان هستند.

وی ادامه داد: برای تحقق جهانی شدن و رقابت جهانی در حوزه پزشکی فعالیت های متعددی انجام شده از جمله بسته های حمایتی دولت و برپایی چنین نمایشگاه هایی تا بتوانیم خود را در سطح بین الملل برسانیم.

وی افزود: با حمایت انجمن های تخصصی و با رتبه بندی کارخانه ها و شرکت های تولیدی برآن شده ایم تا خارج از بروکراسی، محصولات و تجهیزات پزشکی را در رسیدن به سطح بین الملل برسانیم.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی از امروز 15 تا 18 دی ماه در اصفهان گشایش یافت. این نمایشگاه با هدف معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی در راستای توسعه کیفی و کمی تجهیزات برگزار می شود.

لازم به ذکر است اصفهان در حوزه دندانپزشکی و درمان در رتبه دوم و در تولید باند و گاز رتبه نخست را داراست.