معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان گفت: شرکت آبفا استان اصفهان در سال های اخیر ارتقا و توسعه تأسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار داد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، غلامی مهار کدورت آب در هنگام بارندگی را یکی از دستاوردهای آبفا استان اصفهان برشمرد و گفت: با استفاده از دانش نیروهای متخصص مشکل افزایش کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب باباشیخعلی در هنگام بارندگی برای همیشه برطرف شد بعنوان مثال هنگام وقوع بارندگی های اخیر افزایش کدورت آب ورودی به تصفیه خانه باباشیخعلی مهار شد و آب شرب مردم بدون وجود هرگونه تنشی تأمین گردید.

وی به اصلاح خطوط انتقال آب پرداخت و اظهار داشت: اصلاح خطوط انتقال آب 1400 میلی متری، اصلاح شیرخانه ها و نیز توسعه شیرخانه از جمله برنامه های راهبردی به منظور توزیع عادلانه آب و سیستم هوشمند آبرسانی بوده است.

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای سیستم تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب، شاهین شهر، سپاهان شهر، مبارکه، فریدونشهر و هرند از جمله تدابیری لازم به منظور توسعه خدمات شبکه فاضلاب در سطح استان بوده است، اعلام کرد: ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب به منظور کاهش بو، بهبود کیفیت پساب و تولید لجن با حداقل آلایندگی در دستور کار قرار گرفت.

معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان به مهار حوادث شبکه فاضلاب در کوتاهترین زمان ممکن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با استفاده از دوربین های کمکی گرفتگی شبکه فاضلاب رصد می شود که این عامل مانع از وقوع حادثه می شود همچنین در هنگام بروز حوادث تجهیزات بلافاصله در محل حادثه مهیا و با تجهیز کارگاه آن محدوده محصور می شود تا با عدم ورود افراد غیر مسوول حادثه در کمترین زمان با بکارگیری تجهیزات نوین مهار شود.