نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: نیم قرن رنج و کوشش خالصانه ایشان ره ‌توشه خوبی برای لقای پروردگار سبحان خواهد بود.

به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این پیام افزود: خبر رحلت آیت الله آقای هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) و رفیق دیرین و همسنگر رهبر معظم انقلاب موجب تالم و تاثر گردید.

وی در این پیام افزود: ایشان از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و در این راه رنج و محنت بسیاری را متحمل شد.

امام جمعه اصفهان در این پیام یادآوری کرد: ایشان پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی نیز نقش کلیدی داشتند و با قبول مسوولیت های مهم و خدمات شایان نقش محوری در عرصه های مختلف همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری داشت.

وی در پایان رحلت یار دیرین امام و رهبری را به مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، حوزه های علمیه، ملت شریف ایران و بازماندگان تسلیت گفت و از خداوند متعال رحمت و غفران واسعه الهی را برای ایشان مسئلت کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی شب گذشته در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در تهران دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.