ایلام - همزمان با آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش استاندار ایلام زنگ مشارکت را در یکی از مراکز آموزشی این استان به صدا درآورد.

به گزارش مرور نیوز، علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام صبح امروز در این مراسم که در دبستان پسرانه مختار انجام شد، با اشاره به نامگذاری 24 تا 30 دی ماه در تقویم سراسری به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این انقلاب و کشور باید از هم اکنون حس مشارکت پذیری و انجام کار گروهی را فرا گرفته تا بتوانند در آینده مدیران توانمندی برای اداره کشور باشند.

وی ادامه داد: یکی از نقاطی که می تواند نسل های سوم و چهارم انقلاب را برای این موضوع تربیت کند، مدارس است، معلمان و مربیان تربیتی باید با ارائه آموزش های راهبردی و استفاده از روش های نوین افزایش حس مشارکت پذیری آنان را به انجام فعالیت گروهی تشویق کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تاکید کرد: هم اکنون حدود 100 هزار دانش آموز در مدارس این استان تحصیل می کنند که هر کدام از این افراد می توانند در ترغیب افراد خانواده خود به انجام مسئولیت های اجتماعی و عمل به وظایف خود به عنوان یک شهروند نقش آفرینی کنند.

بیرانوند از تمامی دستگاه های اجرایی خواست در این زمینه همکاری تنگاتنگی با آموزش و پرورش داشته باشند و امکانات خود را به منظور برگزاری دوره های آموزشی کاربردی در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی گفت: خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی پوشش تحصیلی دانش آموزان حتی در دورافتاده ترین نقاط نیز فراهم است و امروز حتی به صورت مجازی نیز می توان جدیدترین آموزش ها را در اختیار فرزندان این مرز و بوم قرار داد.

برپایی نمایشگاه هنر مادران در قالب پخت غذاهای خانگی و همچنین هنر فرزندان به منظور نمایش خلاقیت های فرزندان از برنامه های جنبی این مراسم بود.