مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بر لزوم واگذاری پروژه‎های نیمه‎تمام در استان گلستان به بخش خصوصی تأکید کرد.

به گزارش مرور نیوز، یوسف بسنجیده عصر امروز در ششمین کارگروه اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در مدت سه سال و نیم از فعالیت خویش توفیقات خوبی در بخش اقتصاد داشته است یکی از دستاوردهای مهم دولت ثبات و آرامش در بازار بود.

وی کنترل نرخ تورم را از دیگر توفیقات دولت برشمرد و تصریح کرد: دولت رشد اقتصادی را از منفی به مثبت هدایت کرد و در نخستین سالگرد اجرایی شدن برجام اتفاقات خوبی در کشور همچنین استان گلستان رقم خورد.

آثار مستقیم برجام در رونق اقتصاد آشکار شد

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: در بخش صادرات غیرنفتی قبل از برجام کاهش صادرات داشتیم بازارهای هدف از دست رفت و رکود تشدید شد اما بعد از برجام آثار مستقیم آن در رونق اقتصاد آشکار شد.

بسنجیده با بیان اینکه وجود مشکلات در نقل و انتقالات ارز باعث بروز نارضایتی فعالان اقتصادی شده بود، گفت: بعد از برجام نقل و انتقالات ارز با سهولت بیشتری انجام گرفت و در تهیه مواد اولیه مشکل آنچنانی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با تلاش دولت تورم بالای 45 درصدی به تک‎رقمی رسید، افزود: افزایش قیمت کالا و کاهش شدید صادرات قبل از برجام ملموس بود که پس از برجام بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع شد.

لزوم پیگیری و محقق شدن مصوبات سفر هیأت دولت به استان گلستان

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه در پذیرش هیأت‎های تجاری اتفاقات خوبی رقم خورد، ابراز کرد: نرخ مشارکت از 37 درصد به 39 درصد افزایش یافت که این مهم منجر به افزایش درآمد شده است.

بسنجیده بر لزوم پیگیری و محقق شدن مصوبات سفر هیأت دولت به استان گلستان تأکید کرد و گفت: باید تلاش شود تا تمام مصوبات دولت در استان گلستان اجرایی و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‎های موجود استان به بهترین نحو استفاده شود، بهره‎گیری از امکانات را در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغالزایی مهم ارزیابی کرد.