بندرعباس - رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان از حرکت این مجموعه به سمت پروژه های دریامحور خبر داد و گفت: ظرفیت های بنادر به کمک توسعه شرکت های دانش بنیان می آید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی در نشست مشترک فناوران با مدیراداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان گفت: توجه به ظرفیت شرکت های دانش بنیان باعث می شود زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از فعالیت شرکت های دانش بنیان به حوزه دریا و بندر مرتبط است از این رو همکاری طرفین می تواند هم بخشی از نیازهای بنادر و دریانوردی از طریق این شرکت ها را تامین و هم زمینه برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم شود.

در این نشست محمد محسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان از آمادگی این مجموعه برای تامین زیرساخت های توسعه شرکت های دانش بنیان در حوزه دریایی و بندری خبر داد.

وی افزود: مجموعه بندر شهید باهنر در راستای توسعه شرکت های دانش تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا هم به توسعه شرکت های دانش بنیان کمک کرد و هم از ظرفیت این شرکت ها برای توسعه و تجهیز بنادر استفاده شود.

محسنی با بیان اینکه ظرفیت شرکت های دانش بنیان مورد توجه جدی قرار نگرفته است، تصریح کرد: ورود این شرکت ها به حوزه های مختلف بندری از جمله صادرات محصولات می تواند موثر واقع شود و در همه بخش ها زمینه را برای فعالیت این شرکت ها فراهم می کنیم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق استان همچنین به اختصاص محل استقرار شرکت های دانش بنیان دریایی برای انجام فعالیت ها در بنادر استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر به اهمیت این شرکت ها واقف است و ما آمادگی داریم در اختصاص فضای استقرار شرکت های دانش بنیان همکاری لازم را باپارک علم و فناوری هرمزگان داشته باشیم.