رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی بیرجند تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، کاظم قائمی ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی رفاهی سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با اشاره به اینکه کلنگ احداث مرکز جامع رادیوتراپی و شیمی درمانی خراسان جنوبی از اواخر سال 90 در بیرجند آغاز شد، اظهار داشت: این مرکز با زیربنای 4 هزار و 700 مترمربع در یک طبقه با پنج بلوک طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند یک بیمارستان فوق تخصصی، جهت درمان بیماران سرطانی است، تصریح کرد: این بیمارستان طبق جدیدترین روش‌های درمانی بین‌المللی طراحی شده است که قابلیت درمان بیماران سرطانی را در چهار بخش رادیوتراپی، تزریق شیمی درمانی، بستری شیمی درمانی و سلول درمانی را دارا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین به بیمارستان رازی بیرجند اشاره کرد و تبیین کرد: این بیمارستان ت بیمارستان از سال 84 مصوب شد که عملیات ساخت آن از سال 1385 با زیربنای 30 هزار مترمربع در شش طبقه آغاز شده است.

قائمی با بیان اینکه بیمارستان رازی و مرکز رادیوتراپی بیرجند تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اعلام کرد: علاوه بر کمبودهای اعتباری مهمترین مشکلی که در سطح استان وجود دارد کمبودهای فکری است که باید به این مهم توجه کنیم.

وی همچنین به افتتاح مجتمع رفاهی سلامت باغ فتح اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این مجتمع رفاهی دارای استخر شنا، زمین چمن مصنوعی، رستوران، سونای خشک و کافی‌شاپ است که بالغ بر دو میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.