رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کردستان گفت: خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در استان کردستان، امسال 256 میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

‌به گزارش مرور نیوز،‌ ابراهیم حسامی در حاشیه افتتاح دبستان زنده یاد شاهو کریمی، که شامگاه دوشنبه با حضور مردم و جمعی از مسوولان در روستای "کانی جشنی" سقز افتتاح شد، اظهار کرد: از محل کمک‌های خیران مدرسه ساز 24 مدرسه با تعداد 48 کلاس درس، در سال جاری در استان کردستان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این تعداد مدرسه 112 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در استان کردستان، امسال تاکنون 256 میلیارد ریال کمک کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش سقز هم عنوان کرد: برای ساخت این مدرسه 187 میلیون تومان غیر از اقلام تامین شده توسط آموزش و پرورش سقز هزینه شده است که این مبلغ توسط محمدرسول کریمی خیر مدرسه ساز تقبل شده است.

محمد برومند اظهار کرد: زیربنای این مکان آموزشی 155 متر مربع است و زمین این دبستان هم که یک هزار و 200 مترمربع است توسط خیر مدرسه ساز محمد فریدونی اهدا شده است.

در این آئین که فرماندار، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس، امام جمعه و مدیر کل نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس استان کردستان حضور داشتند از خیران مدرسه ساز و اداراتی که برای ساخت این دبستان کمک کرده بودند، تقدیر شد.