مدیرعامل شرکت پست ایران از برگزاری کنگره پستی آسیا اقیانوسیه در ایران خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، حسین مهری امروز در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه سه سال قبل مرسولات ما در ارسال با مشکل روبه‌رو بود اظهار داشت: ما در حال حاضر ما قراردامان را از یک ایرلاین به پنج ایرلاین افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه 58 مسیر بین‌المللی به 103 مسیر افزایش پیدا کرده است، افزود: این افزایش سبب سرعت سیر مرسولات ما در دنیا شده و هم هزینه‌ها و آسیب‌ها را کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به برگزاری کنگره جهانی پست عنوان کرد: این کنگره با حضور قدرتمند ایران همراه بود و سه پیشنهاد ایران به تصویب اتحادیه جهانی رسید و بعد از 12 سال ایران توانست عضو شورای راهبری اتحادیه جهانی پست شود.

وی با بیان اینکه ما توانستیم ارتباطات خود را توسعه دهیم، ابراز کرد: توافقاتی با کشورهای اروپایی و منطقه به امضا رسیده‌ است.

مهری به دریافت جایزه نقره در سرویس پست‌نامه و جایزه برنز کیفیت در سرویس پیشتاز از اتحادیه جهانی پست اشاره کرد و یادآور شد: ما نمایشگاه مشترک تمبر را با حضور پنج کشورهای اروپایی و منطقه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در ماه گذشته برای نخستین بار برقراری سرویس ترانزیت بین‌المللی را داشتیم، خاطرنشان کرد: در توافقی که با کشور عراق شد این ترانزیت از ماه گذشته برقرار شده و اکنون کشورهایی مانند افغانستان و سوریه نیز متقاضی هستند تا مرسولاتشان از طریق پست ایران باشد.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی پست مالی از طریق اتحادیه جهانی گفت: ما سه سال دنبال این بودیم تا حتی تراکنش‌‌های زیر 10 هزار دلار را راه‌اندازی کنیم که خوشبختانه این گشایش در پست ایران انجام شد و در ماه گذشته پست بانک ما 300 میلیون دلار تراکنش مالی با کشورهای دنیا داشت.

وی با اشاره به میزبانی ایران در کنگره پستی آسیا اقیانوسیه بیان کرد: این کنگره در سال 2017 برگزار می‌شود.

مهری با بیان اینکه در سه سال گذشته سرویس پستی سفارشی 56 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در این مدت سرویش پست ویژه 48 درصد، سرویس پست امانت و بسته 77 درصد، سرویس‌های الکترونیکی 2.9 برابر، واحدهای پستی ارائه خدمات الکترونیکی 95 درصد و پهنای باند اینترنت به جهت هوشمندی‌سازی پست 4.5 برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ما در ابتدای دولت سامانه قبول تحت وب نداشتیم اما در حال حاضر 5822 نقطه به این سامانه متصل است.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه مبادله پستی گفت: اکنون در 559 نقطه کشور این سیستم به صورت هوشمند راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمندسازی مکان عنوان کرد: برای اینکه استان زنجان تبدیل به قطب برق و آی تی کشور شود زیرساخت مکان یکی از بحث‌های اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهری بیان کرد: در استان زنجان 100 درصد اماکن شهری و 50 درصد اماکن روستایی به هنگام شده است.

وی با بیان اینکه پست لجستیک را در زنجان استارت خواهیم زد، ابراز کرد: توسعه فعالیت‌های تجارت اکترونیک نیز جزو برنامه‌های آینده برای این استان است.

مدیرعامل شرکت پست ایران با اشاره به بحث بیگ‌دیتاها و اهمیت آن افزود: در بحث برداشت اطلاعات و اماکن موجود می‌توان بیگ دیتاها را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: توسعه خدمات ویژه شهروندی از جمله برنامه‌های است که در پست زنجان دنبال می‌شود.