معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج از آمادگی کامل تجهیزات و سیستم دوربین‌های پلاک‌خوان این دستگاه، جهت کنترل مکانیزه ورود به محدوده طرح زوج یا فرد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، احمد افضلی اظهار داشت: با نصب بیش از 70 دوربین پلاک‌خوان در اطراف و بهره‌برداری از 10 دوربین نظارتی در درون محدوده طرح زوج یا فرد کرج، می‌توان در ماه پایانی سال‌جاری، کنترل ورود به محدوده مذکور را به صورت هوشمند و بدون حضور نیروی انسانی اجرایی کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج افزود: در حال حاضر کلیه دوربین‌ها و تجهیزات نصب شده در سطح محدوده طرح زوج یا فرد از سوی متخصصان حوزه مرکز کنترل ترافیک این دستگاه در حال بازبینی است تا در ماه پایانی سال آمادگی کامل برای اجرای کنترل مکانیزه این طرح فراهم شود.

افضلی بیان کرد: امسال با همکاری پلیس راهور شهرستان کرج و با استقرار عوامل پلیس راهور در مرکز کنترل ترافیک شهرداری این کلانشهر، کلیه تخلفات رانندگی از طریق دوربین‌های نظارتی قابل رصد بود و برخورد قانونی با متخلفان رانندگی به وسیله صدور قبوض جریمه صورت پذیرفت.

این مسوول افزود: در صورت همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های ذیربط در اسفند ماه شاهد اجرای مکانیزه طرح زوج یا فرد در شهر کرج خواهیم بود و شهروندان دغدغه شلوغی و بی‌نظمی ترافیکی در پایان سال را ندارند.

وی ادامه داد: طی سال جاری در حوزه ترافیک و به ویژه سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، شهر کرج گام‌های موثری را برداشته است و در حال حاضر، سه سامانه نظارتی، پلاک‌خوان و تابلوهای پیام متغیر خبری در سطح شهر راه‌اندازی و در حال بهره‌برداری است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج یادآور شد: همچنین از ابتدای سال 95، بیش از 700 پرونده ارجاع شده از سوی دستگاه قضایی و انتظامی جهت بازبینی دوربین‌های نظارتی در سطح شهر به حوزه مرکز کنترل ترافیک این دستگاه ارجاع شده است.