‌یک نویسنده گفت: در شهرستان بانه هنرمندان بی ادعای زیادی حضور دارند که می‌توانند منشأ تغییرات زیادی شوند و بانه را به موزه‌ای زیبا تبدیل کنند.

‌به گزارش مرور نیوز، ‌عطا نهایی، شامگاه سه شنبه(5 بهمن) در آیین رونمایی از مجسمه آزادی شهرستان بانه، طراحی شهری هر شهر را نشان دهنده هویت و فرهنگ مردم آن شهر دانست و اظهار کرد: در دو دهه اخیر بانه از شهری دورافتاده و مرزی به مکانی تجاری و اقتصادی تبدیل شده است.

وی روند شهر کنونی بانه را نتیجه آمیختگی عنصر مردم و مسئولان با هم دانست و افزود: مسئولان با برنامه ریزی و بودجه بندی و تخصیص اعتبارات لازم و مردم نیز در کنار آنان، با همکاری و همدلی توانسته‌اند بانه را به شهری توریستی تبدیل کنند.

این نویسنده‌ با اشاره به پیشینه تاریخی این شهر، عنوان کرد: مرزی بودن و دور بودن از مرکز و کمبود جدی امکانات باعث شده بود که سال‌ها سیمای زیبایی از بانه وجود نداشته باشد اما امروز با توجه به رشد اقتصادی بانه چهره این شهرستان بسیار دلپذیر و زیبا شده است.

وی وجود چند دانشگاه در بانه را گامی اساسی در تحول و توسعه این شهر دانست و تصریح کرد: با رشد شعور و آگاهی است که جامعه‌ای متمدن شکل می‌گیرد که این تمدن شکل گرفته در قالب‌های مختلف زندگی از جمله کاشتن نهال و یا تمیزی خیابان و برخورد با مردم و... خود را نشان می‌دهد.

نهایی، از کارهای فرهنگی صورت گرفته در دو دهه اخیر در شهرستان بانه ابراز خرسندی کرد و مراسم تشییع جنازه باشکوه ابراهیم یونسی که در آن مردم و مسئولان شانه به شانه در کنار هم بودند، گامی مهم در جهت نزدیکی مردم و مسئولان دانست و افزود: این تشییع جنازه به کارت شناسایی برای تمام بانه تبدیل شد.

وی همچنین بانه را شهری نخبه پرور دانست و گفت: در این شهر هنرمندان بی ادعای زیادی حضور دارند که می‌توانند منشأ تغییرات زیادی شوند و بانه را به موزه‌ای زیبا تبدیل کنند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: آرزوی دیرین من برای وجود یک اثر از برادران ضیاءالدینی در شهرستان بانه به واقعیت پیوست و خوشحالم از اینکه اثری از این هنرمند کُرد در این شهرستان وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: باید در راستای شناسایی بانه به عنوان شهری تجاری، پاساژها، خیابان‌ها، کوچه‌ها و پارک‌ها و..کر. را به موزه تبدیل کنیم تا بانه به شهری فرهنگی- تجاری تبدیل شود.