مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود از کاهش 53 درصدی توزیع خارج از شبکه فرآورده های نفتی طی 9 ماهه سالجاری در منطقه شاهرود خبر دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود، سبحان رجب پور در دومین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق فرآورده خارج از شبکه که به میزبانی این منطقه تشکیل شده بود با اشاره به کاهش مصرف فرآورده های نفتی مایع در استان تصریح کرد: از دلایل مهم کاهش مصرف فرآورده های نفتی در استان اعمال و اجرای صحیح طرح ها و دستورالعمل های ابلاغی در مورد تخصیص و صرفه جویی و همچنین همکاری متقابل دستگاه های اجرایی بوده است.

وی همچنین یکی دیگر از دستاوردهای مهم تشکیل این جلسات را کاهش 53درصدی فرآورده های نفتی خارج از شبکه در استان سمنان دانست و افزود: با کنترل های شبانه روزی کارشناسان این منطقه و همکاری کارگروه مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و ماموران انتظامی طی 9 ماهه سالجاری 213 هزار لیتر فرآورده نفتی خارج از شبکه تعریف شده در استان کشف و ضبط شد که به نسبت سال گذشته کاهش 53درصدی را شاهد بودیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود با اشاره به مصرف 10 میلیون لیتر فرآورده نفت سفید در استان بیان داشت: با بهرمندی مصرف کنندگان عمده صنعتی و خانوارهای روستایی از نعمت گاز طبیعی این امکان فرآهم آمد تا بتوانیم 15 درصد کاهش در مصرف این فرآورده طی 9 ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته باشیم.

رجب پور همچنین از کاهش 15 درصدی فرآورده نفت گاز در استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: مقدار 391 میلیون و200 هزار لیتر از این فرآورده نفتی طی 9 ماهه سالجاری در استان توزیع شده است که یکی از دلایل کاهش مصرف این فرآورده هم اجرای صحیح طرح تخصیص نفت گاز بر اساس پیمایش است.