رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: عدالت، صداقت و امانتداری در سرلوحه کار داوری قرار گیرد.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز در همایش طرح توسعه نماد داوری و کارگاه آموزشی  حقوق داوری که در سالن اجتماعات بانک ملی شهرستان اردبیل برگزار شد،  با عرض تسلیت شهادت تعدادی از آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو اظهار کرد: بحث داوری در قوانین دیگر جوامع و نظام‌ها کمرنگ است ولی در فقه دین اسلام و فرهنگ ما وجود داشته و تاکید زیادی بر پرداخت به داوری و استفاده از ظرفیت بالای داوری انجام شده است.

وی عنوان کرد: اگر این نهاد در کنار سایر مجموعه‌ها و ظرفیت‌های دادگستری قرار گیرد باعث احیای فرهنگ ارزشمند صلح و گذشت و حل و فصل مشکلات بین خودمان قبل از آنکه منجر به تشکیل پرونده‌های قضایی شود بسیاری از مشکلات قضایی حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: برای احیای داوری لازم است که همکاری لازم در بخش‌های دولتی نیز جهت توفیقات لازم در این بخش انجام شود و مجموعه‌های قضایی توان رسیدگی به حجم بالای پرونده‌های قضایی را ندارند و رشد داوری باعث کاهش تشکیل پرونده‌ها  و رسیدگی سریع به پرونده‌های قضایی خواهد شد.

قاصدی ادامه داد: تراکم کاری در مجموعه‌های قضایی زیاد است و باعث بروز مشکلاتی در کمیت و کیفیت کارها خواهد شد و یکی از اقدامات مهم این کارگاه بیان تجربیات و آموزش لازم برای رشد داوری در میان مردم است.

وی یادآور شد: وکلای ما در فرهنگ‌سازی، کمک و همکاری لازم برای رشد داوری انجام دهند و قطعا در آغاز کار مشکلاتی پیش خواهد آمد و برای روان‌سازی داوری با موانعی در ابتدای کار روبه‌رو خواهیم شد و باید از این مرحله سخت با دقت و پشتکار عبور کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل عنوان کرد: کسانی که وارد عرصه داوری می‌شوند باید به این نهاد و کانون به عنوان نگاه اقتصادی شغل و درآمد نگاه نکنند و تمامی شرایطی که یک قاضی برای قضاوت صحیح داشته باشد همان مسائل را باید داور نیز رعایت کنند و عدالت، صداقت و امانت را سرلوحه داوری خود قرار دهد.