استاندار اردبیل گفت: بحث جلوگیری از مهاجرت در استان اردبیل به صورت جدی پیگیری می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگی است که اولین وظیفه در این مورد شکر نعمت و یاد کردن از ان است.

وی گفت: ما وظیفه داریم تا دستاوردهای 38 ساله انقلاب در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را برای مردم تشریح کنیم و برای درک بهتر این مسائل آنها را جمع‌بندی و تحلیل کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سه سال گذشته به 470 روستا گازرسانی شده است که اکثر آنها در مناطق دورافتاده انجام شده است.

خدابخش افزود: بودجه عمرانی استان 100 تا 200 میلیارد تومان است ولی شرکت گاز در سال گذشته 100 میلیارد تومان برای گازرسانی و پروژه‌های عمرانی هزینه کرده است و 170 میلیارد تومان هم امسال نسبت به پروژه‌های عمرانی در این حوزه تخصیص اعتبار انجام شده است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل یادآور شد: بحث جلوگیری از مهاجرت به صورت جدی در استان پیگیری می‌شود و باید با توسعه بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های آن از این اتفاق ناگوار جلوگیری کنیم.

خدابخش گفت: نمایندگان استان برای منطقه آزاد تلاش ویژه‌ای انجام دادند و قرار است این طرح بعد از قانون بودجه در چند هفته آینده در مجلس مطرح شود که امیدواریم با رای موافق نمایندگان به تصویب برسد.

وی به اقدامات انجام شده در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و گفت: سردخانه اتمسفریک در شهر مشگین‌شهر ایجاد شده است که قابلیت نگهداری میوه‌های باغات مشگین‌شهر به ویژه انگور را تا مدت 6 ماه دارد.

استاندار اردبیل به حمله معاندان نظام در مورد سوءمدیریت در مسائل مختلف کشوری اشاره کرد و گفت: باید به جوانان امید داد و از امکانات موجود برای پیشرفت آنها در زمینه‌های مختلف استفاده کرد تا بهانه‌ای دست دشمنان اسلام در این زمینه نباشد.