وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در حکمی رسول زرگرپور استاندار اصفهان را به عنوان رئیس ستاد طرح کرامت در این استان منصوب کرد.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر، استاندار اصفهان را به استناد دستور العمل ستاد طرح کرامت به سِمت رئیس ستاد طرح کرامت استان منصوب کرد.

وزیر کشور و دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در حکم خود از استاندار اصفهان خواسته است: با برگزاری جلسات منظم و هماهنگ بین دستگاه های عضو و مرتبط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در خصوص اجرای دقیق و هدفمند طرح کرامت اقدام موثری انجام دهد.

کیفی سازی مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر، تشکیل انجمن صنفی برای مراکز mmt، ایجاد مراکز ترک اعتیاد، DIC و شلتر، اصلاح قوانین، ضرورت توجه به ادامه درمان معتادان، ورود طلاب و حوزه های علمیه و ایجاد اردوگاه مناسب برای ترک اعتیاد معتادان پرخطر از جمله اهداف طرح کرامت برای مبارزه با مواد مخدر است.

دو شهرستان ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند و قرار است این طرح در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.

میانگین ابتلا به مواد مخدر در کشور 2 و 6 دهم و در استان اصفهان 1 و 9 دهم اعلام شده است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد.