مدیرکل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با توجه به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی ارتقای ایمنی در سفر خصوصا در ایام اوج سفر و تعطیلات نوروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به گزارش مرور نیوز از اصفهان، جلسه هماهنگی و هم اندیشی اجرای طرح مشترک نوروزی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان و پلیس راه با هدف افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی و خصوصا در سفرهای نوروزی در دفتر مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان برگزار شد.

مدیر کل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت که با توجه به ایام پایانی سال و تعطیلات نوروزی ارتقاء ایمنی در سفر خصوصا در ایام اوج سفر و تعطیلات نوروز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

داریوش امانی ادامه داد: با توجه به دیدگاه ها و راهکارهای مهم در جهت تحقق این امر و در نهایت استفاده از ابزارها و ظرفیت های ممکن و با تقویت امکانات و تجهیزات لازم خصوصا در حوزه فعالیت پلیس راه استان و همچنین بخش راهداری و حمل ونقل ایجاد سفری ایمن برای مسافرین در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به منظور اجرای طرح محور ایمن، سفر ایمن در ایام نوروز از آنجایی که یک محور ایمن  باید تمامی الزمات و سپس مولفه های ایمنی را دارا باشد که هم از وقوع حادثه پیشگیری کند و هم در صورت وقوع از شدت آن کاسته شود.

مدیر کل اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: با توجه به نیاز به اعتبارات فراوان برای ایجاد این گونه محورها، شاخص های  میزان تردد و تعداد و شدت حوادث جاده ای و سایر عوامل مهم به وجود آورنده سوانح جاده ای در محورهای مواصلاتی استان و در نظر گرفتن اعتبارات موجود، ازبین محورهای دارای اولویت، یک محور انتخاب و در ایام طرح نوروزی با زمان بندی به صورت مقطع به مقطع و با کمک تمام نهادهای اثرگذار در زمینه ایمنی در سفر، طرح اجرا و پس از اجرا با تحلیل و کارشناسی دقیق در صورت مثبت بودن به سایر محورهای مهم استان نیز تعمیم داده شود.