مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی از افزایش 23 درصدی پرونده های قصور پزشکی در استان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پزشکی قانونی آذربایجان غربی، رسول روشنی با اعلام این خبر اظهارداشت: در این مدت تعداد 58 پرونده نیز در خصوص رسیدگی به قصور پزشکی ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه که 47 پرونده بود افزایش 23 درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد 427پرونده در بخش کمیسیونهای تخصصی ثبت شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که تعداد 412 مورد بود 15 نفرافزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در خصوص آمار فوت شده ها ناشی از سوختگی در استان نیز گفت: آمار متوفیات ناشی از سوختگی امسال 19 درصد افزایش داشته است.

روشنی افزود: درنه ماه سال جاری آمار فوت شدگان ناشی از سوختگی که در مراکز پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته اند 50 مورد شامل 18 مرد و 32 زن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین دراین مدت آمار فوت شدگان ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن شامل شش مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

افزایش 31 درصدی سقط جنین درمانی

روشنی با اشاره به افزایش سقط جنین در آذربایجان غربی گفت:صدور مجوز سقط جنین درمانی شامل هرنوع عقب افتادگی یا نواقص خلقتی جنینی نمی شود وفقط جهت آن دسته از اختلالات جنینی صادر می شود که موجب حرج مادر شود.

وی اضافه کرد: در نه ماه سال جاری 188 مورد جهت اخذ محوز سقط جنین درمانی به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند، که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی در خصوص میزان فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی گفت:

در نه ماهه امسال 560 نفر درحوادث رانندگی استان آذربایجان غربی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که 487 مورد بودند 73 نفر افزایش داشته است.

روشنی یاد آور شد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 416 مورد در جاده های برون شهری و پس از آن با 109 مورد در مسیرهای درون شهری و 34 مورد در مسیرهای روستایی و یک مورد نامعلوم بوده است که از مجموع این تلفات در استان، شهر ارومیه با تعداد 122 نفر فوتی بیشترین و شهر اشنویه با تعداد یک نفر کمترین آمار تلفات را داشتند.

وی یاد آور شد:همچنین در نه ماهه سال جاری 9 هزار و 317 نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 682 نفر مرد و 306 نفر زن هستند که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تعداد 964 نفر افزایش یافته است.