امسال ۹۸ میلیارد ریال اعتبار به بخش ساخت و بهسازی مسکن مددجویان تحت حمایت کمیته امداد لرستان اختصاص یافته است و ۱۸ میلیارد ریال نیز از طریق کمک های مردمی این استان تامین می شود.

به گزارش مرور نیوز، مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان لرستان با بیان اینکه به منظور رسیدگی به مشکل مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد مبلغ ۳۰ میلیارد  ریال اعتبار اختصاص یافته است، گفت: تاکنون به ساخت، خرید و تعمیر ۴۵۶ واحد مسکن شهری و روستایی مددجویان استان کمک شده است.

منوچهر ماهرو بختیاری ضمن تاکید بر لزوم توجه به تامین و بازسازی مسکن مددجویان تحت حمایت،اظهار کرد: مسکن یکی از ضروری ترین و اولویت دارترین نیاز مددجویان این نهاد است و اگر مسکن مددجویان از لحاظ احداث و بهسازی به تراز مناسب برسد بسیاری از مشکلات آنان حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای تکمیل ۱۴۸ واحد مسکن مددجویان روستائی، ساخت و خرید ۵۳ واحد مسکن مددجویان شهری و تعمیر و مرمت ۲۵۵ واحد مسکونی مددجویی کمک شده است.

وی با اعلام اینکه در حدود ۵۰ هزار خانوار مددجویان تحت حمایت این نهاد در روستاها ساکن هستند،تصریح کرد: از ۷۱ هزار و ۶۰۰ خانوار تحت حمایت؛ ۸۳۲ خانوار مددجو نیازمند مسکن هستند. 

بختیاری با بیان اینکه کمیته امداد نیازمند تعامل و کمک مسئولان و خیران استان است،تصریح کرد: از خیران مسکن ساز لرستانی دعوت می شود کمیته امداد را در تحقق بخشیدن به امر مهم ساخت مسکن مددجویی یاری کنند.

مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان لرستان افزود:کمیته امداد طبق تفاهم نامه با بنیاد مسکن و سپاه پاسداران، عملیات احداث و بهسازی بافت های فرسوده مسکن مددجویان را در دستور کار خود قرار داده که این امر سرعت و کیفیت ساخت مسکن مددجویان را افزایش داده است.