معاون هنری ارشاد اسلامی استان فارس گفت: سینما سعدی و تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس از پنجشنبه به استقبال فیلم‎های مسابقه سینمای ایران سی و پنجمین جشنواره بین‎المللی فیلم فجر می‎روند.

به گزارش مرور نیوز، مهدی رنجبر با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس از 14 تا 21 بهمن‌ماه در تالار حافظ شیراز و سینما سعدی اظهار داشت: ابتدا اکران 2 فیلم در 2 نوبت برنامه‎ریزی شده بود که پس از اعلام فیلم‎ها هر روز 3 فیلم در 2 نوبت اکران می‎شود.

وی گفت: در مجموع 24 فیلم در جشنواره فیلم فجر استان فارس اکران می‎شود و از 7 بهمن ماه نیز پیش فروش اینترنتی بلیت شروع شده و علاقه‎مندان می‎توانند برای خرید بلیت به سامانه www.cinogram.com مراجعه کنند.

معاون هنری ارشاد افزود: فروش اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر تا فردا تمدید شده و مردم و علاقه‎مندان به سینما می‎توانند بلیت هر فیلم را نیز در زمان اکران از گیشه خریداری کنند.

براساس جدول اعلام فیلم‎ها شروع اکران فیلم‎های جشنواره فجر با تابستان داغ اثر ابراهیم ایرج‌زاد است که در سانس 15 تالار حافظ شیراز اکران می‎شود و پس از آن در سانس‎های 17، 19، 21 کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر هادی)، سد معبر(محسن قرایی) و تابستان داغ به روی پرده می‎رود. در همین روز سینما سعدی در سانس‎های 15، 17، 19، 21 میزبان سدمعبر، تابستان داغ، کارگر ساده نیازمندیم و سد معبر است.

15 بهمن ماه در تالار حافظ سوفی و دیوانه(مهدی کرم‌پور)، رگ خواب(حمید نعمت الله)، مادری(رقیه توکلی) و سوفی و دیوانه به ترتیب در سانس‎های 15، 17، 19، 21و در سینمای سعدی در نوبت‎های یادشده مادری، سوفی و دیوانه، رگ خواب و مادری اکران می‎شود.

شنبه16 بهمن ماه ترومای سرخ(تقصیر من نیست)به کارگردانی اسماعیل میهن دوست ، شماره 17 سهیلا(محمود غفاری)، ایتالیا ایتالیا(کاوه صباغ زاده) و ترومای سرخ (تقصیر من نیست) در تالار حافظ اکران می‎شود و در این روز سینما سعدی در ساعت‎های یادشده ایتالیا ایتالیا، ترومای سرخ(تقصیر من نیست)، شماره 17 سهیلا و ایتالیا ایتالیا اکران می‎کند.

یکشنبه 17 بهمن، «آذر، رهایی از بهشت» (علی نوری اسکویی)، دریاچه ماهی(مریم دوستی) و آذر (محمد حمزه‌ای) در تالار حافظ اکران می‎شود و در سینما سعدی نیز در نوبت‎های یادشده به ترتیب دریاچه ماهی، آذر، رهایی از بهشت و دریاچه ماهی نمایش داده می‎شوند.

دوشنبه 18 بهمن ماه شنل(حسین کندری)، ایستگاه اتمسفر(مهدی جعفری)، خفه‌گی(فریدون جیرانی) و شنل در سانس‎های 15، 17، 19، 21 اکران می‎شود و سینما سعدی اقدام به پخش فیلم‎های خفه‎گی، شنل، ایستگاه اتمسفر و خفه‎گی می‎کند.

١٩ بهمن ماه فیلم‎های ویلایی‎ها (منیره قیدی)، اشنوگل(هادی حاجت‎مند و علی سلیمانی سرندی)، 21 روز بعد (سیدمحمدرضا خردمندان) و ویلایی‎ها به ترتیب ساعت‎های یادشده در جدول اکران تالار حافظ قرار دارد و سینما سعدی نیز 21 روز بعد، ویلایی‎ها، اشنوگل و 21 روز بعد را اکران می‎کند.

تالار حافظ فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و سینما سعدی در روز چهارشنبه 20 بهمن ماه هم شاهد اکران آثار مسابقه سینمای ایران سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر است که به ترتیب در سانس‎های 15، 17، 19، 21 بدون تاریخ بدون امضا(وحید جلیلوند)، آباجان(هاتف علیمردانی)، ماجان(رحمان سیفی آزاد) و بدون تاریخ بدون امضا در تالار حافظ و ماجان، بدون تاریخ بدون امضا، آباجان و ماجان در سینماسعدی روی پرده می‎روند.

روز پایانی شانزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز نیز تالار حافظ به نمایش فیلم‎های فراری (علیرضا داودنژاد) ، پشت دیوار سکوت(مسعود جعفری جوزانی)، زیر سقف دودی(پوران درخشنده)، فراری اختصاص یافته که در سانس‎های 15، 17، 19، 21 اکران می‎شود و سینما سعدی در نوبت‎های یادشده زیر سقف دودی، فراری، پشت دیوار سکوت و زیر سقف دودی را اکران می‎کند.