فرماندار شهرستان نیر گفت: عدم همکاری تعداد اندکی از صاحبان اراضی مشکل اصلی اجرایی نشدن پروژه کنارگذر نیر است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیر، مهدی احمدی با اشاره به اختصاص 6.5 میلیارد تومان از اسناد خزانه و 500 میلیون تومان اعتبار برای پروژه کنارگذر نیر تا به امروز گفت: به غیر از 6 نفر از صاحبان اراضی واقع در مسیر کنارگذر نیر با تمامی زمین‌داران مسیر پروژه به توافق رسیده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تلاش مسوولان شهرستان بر این موضوع متمرکز شد تا موافقت شورای ترافیک استان را با واریانت شماره 2 و نزدیک به شهر نیر که نظر مساعد اهالی را نیز در پی داشت اخذ نموده و کار اجرایی این پروژه آغاز گردد که در تابستان امسال این موافقت حاصل شد و بلافاصله با برگزاری جلسات متعدد جهت توافق اولیه با زمینداران و آغاز اجرایی شدن پروژه کنارگذر نیر انجام شد.

فرماندار شهرستان نیر بیان کرد: اهمیت اجرایی شدن پروژه کنارگذر نیر بر کسی پوشیده نیست در حالی که کمتر از دو ماه تا تعطیلات نوروزی و آغاز فصل پیک مسافرت‌ها و ترافیک متعاقب آن در شهر نیر نمانده، همه مقدمات آغاز و انجام این پروژه فراهم آمده اما هنوز با تعداد انگشت‌شماری از صاحبان اراضی توافق حاصل نشده است.

احمدی گفت: با وجود اینکه تلاش برای اجرایی شدن پروژه کنارگذر نیر به سال های قبل باز می گردد اما به دلیل پاره‌ای مشکلات فنی مسیرهای پیشنهادی و عدم رضایت اهالی هیچ یک از گزینه‌ها به نتیجه نرسیده است.

وی عنوان کرد: تاکنون تعداد 350 نفر از زمین‌داران به خاطر منافع شهر موافقت خود را اعلام کرده اند و قرار است هیات سه‌نفره کارشناس رسمی دادگستری، دو نفر از طرف صاحبان زمین و یک نفر از طرف راه و شهرسازی، نسبت به قیمت‌گذاری منصفانه زمین‌ها اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان نیر ادامه داد: امروز تعداد 6 نفر از زمینداران را که تاکنون با اداره راه و شهرسازی به توافق نرسیده‌اند را دعوت کردیم تا در این جلسه حضور یابند و با ایشان صحبت‌های نهایی صورت گیرد اما مذاکرات به انجام توافق منتج نشد.