‌استاندار لرستان گفت: تمامی راه‌های مسدود شده استان ظرف ۴٨ ساعت آینده بازگشایی شوند.

‌به گزارش مرور نیوز، ‌مهندس هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران استان با بیان اینکه بارش برف و باران طی72 ساعت اخیر در لرستان رحمت الهی است، بیان کرد: بارش برف در لرستان شادی مردم را به دنبال داشت و باید این نزولات را نعمت الهی دانست ونباید به عنوان بحران از آن یاد کنیم چون موجب قهر خدا می‌شود.

وی ادامه داد: اگر در این چند روز بارش برف و باران نبود امروز باید گرفتار گرد و غباری که خوزستان را دربرگرفته، بودیم.

بازوند با تاکید براینکه بارش این مقدار برف طی 10 سال گذشته در خرم‌آباد و کوهدشت بی‌سابقه بوده و باید بخاطر این نعمت نماز شکر به جا آوریم، افزود: در بارندگی‌های اخیر همه دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران شهرستان پای کار بودند.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این شرایط از فرمانداران توقع می‌رود علیرغم کمبود امکانات هنرنمایی خود را با مدیریت درست نشان دهند.

وی به انتشار اخبار ضد و نقیضی درباره انسداد محورها و راه‌های روستایی استان در فضای مجازی و شبکه‌های خبری اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر در شبکه خبر انسداد 533 روستای شهرستان دلفان زیرنویس شد، درحالی‌که این شهرستان دارای 440 روستا است.

این مسئول یاد‌آور شد: بسته‌شدن راه‌های روستایی بر اثر بارش شدید برف و کولاک امری طبیعی است، متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی از این موضوع انتقاد کرده درحالی‌که این امر عادی بوده و در استان‌های دیگر نیز راه برخی روستاها بر اثر بارش برف ماه‌ها بسته بوده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه اکیپ‌های مستقر در آزادراه خرم‌آباد - پل‌زال در مواقع بارش برف و باران باید افزایش یابند، تاکید کرد: نگهداری این محور جزو وظایف پیمانکارش است و با توجه به دریافت قابل توجهی عوارضی از رانندگان پیمانکار باید نسبت به رفع موانع موجود اقدام کند، درحالیکه بارها مشاهده شده هنگام وقوع حوادث اداره کل راه و شهرسازی و راهداری استان درگیر این مهم هستند.

بازوند اضافه کرد: نیاز است جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان و پیمانکار این محور تشکیل و از او بخواهیم اکیپ‌های خود را افزایش دهد، پیمانکار این ‌محور خوب عوارض دریافت می‌کند، پس باید نسبت به نگهداری آن اقدام کند.

وی گفت: برق 15 روستای استان بر اثر بارش برف قطع شده و مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان وظیفه دارد ظرف 24 ساعت آینده نسبت به رفع مشکل برق این روستاها اقدام کند.

استاندار اضافه کرد: راه روستایی 240 روستای استان بر اثر بارش برف طی سه روز اخیر مسدود شده و باید مدیرکل راهداری استان ظرف 48 ساعت آینده تمامی راه‌های مسدود شده را بازگشایی کرده و دستگاه‌های اجرایی تمام امکانات خود را برای این منظور در اختیار راهداری قرار دهند.

بازوند بیان کرد: فرمانداران و بخشداران استان باید اطلاعات هواشناسی را به دهیاران اعلام کنند تا در صورت ضرورت بتوانند خدمت‌رسانی به موقع داشته باشند.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس افزود: اعلام تعطیلی مراکز آموزشی بر اثر وقوع بارش برف یا باران باید با اجازه ستاد حوادث استان و معاونت عمرانی استانداری صورت گیرد و این موضوع از طریق اداره کل آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی شود.