نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که ما باید آن ویژگی‌هایی که امام را امام کرد و در جهان معاصر ایشان را به‌عنوان یک شخصیت بی‌بدیل معرفی کرد سخن بگوئیم، گفت: به اذعان همه تحلیل‌گران و سیاستمداران در اردوگاه‌های شرق و غرب، هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار نبوده است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام و المسلیمن «محمدنقی لطفی» در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در دبیرستان دخترانه حسین‌ابن‌علی (ع) ایلام برگزار شد با بیان اینکه هر چند امام‌خمینی (ره) همیشه در دل‌ها زنده است ولی باید در این ایام بیش از پیش از امام راحل سخن گفته شود، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بی‌نظیر بود که در تاریخ انقلاب‌های جهان بی‌بدیل است.

وی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران هم انفلابی و هم رهبری‌اش بی‌نظیر است، افزود: به اذعان همه تحلیل‌گران و سیاستمداران چه در اردوگاه شرق و چه در غرب، هیچ انقلابی به اندازه انقلاب اسلامی ایران تاثیرگذار نبوده است.

امام‌جمعه ایلام ادامه داد: در اردوگاه شرق دین، افیون ملت‌ها بود و 80 سال نظام لائیک بر بلوک شرق حاکم بود و مبارزه با مظاهر توحید را در کار خود داشتند و در غرب نیز اگر نامی از دین بود هیچ تأثیری نداشته و تنها در گوشه و کنار کلیساها دیده می‌شد و در کشورهای اسلامی نیز با وجود حاکمان فاسد، دین را تنها به مساجد و عبادتگاه‌ها محدود کرده بودند که انقلاب اسلامی ایران به این وضعیت در کشور پایان داد.

لطفی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران به رهبری یک عالم مجاهد که در میان علما بی‌نظیر است توانست ریشه طاغوت و استبداد را بخشکاند، گفت: بیش از 1150 سال از دوران غیبت امام زمان(عج) می‌گذرد و در این مدت علمای زیادی در مکتب تشیع تربیت شدند و امام‌خمینی(ره) از تبار همه این بزرگان و عصاره همه علمان است انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و به ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی پهلوی برای همیشه پایان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان این‌که ما باید بیشتر راجب به ویژگی‌ها و صفات بارز امام‌خمینی(ره) سخن بگوئیم، تصریح کرد: ما باید آن ویژگی‌هایی که امام را امام کرد و در جهان معاصر ایشان را به‌عنوان یک شخصیت بی‌بدیل معرفی کرد سخن بگوئیم.

وی امام‌خمینی(ره) را آئینه تمام نمای امیرالمومنین(ع) دانست و تصریح کرد: ما باید در کلاس‌های درسمان برای نوجوانان و جوانان، امام را آن گونه که هست معرفی کنیم.

لطفی خاطرنشان کرد: 38 سال از عمر پر برکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و نباید فراموش کرد که این همه توطئه و فتنه را غربی‌ها برای هر نظام و انقلابی که تدارک دیدند سرنگونش کردند، اما انقلاب اسلامی با همه انقلاب‌ها فرق داشت و در برابر نقشه‌های شوم دشمنان پابرجا ماند چون امام‌خمینی با خدا پیمان بست و خدا هم انقلاب امام را تضمین کرد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به این‌که امام‌خمینی(ره) مکتب شهادت را بنیانگذاری کرد، یادآور شد: دوران دفاع مقدس اوج درس شهادت بود و امروز در عراق و سوریه مدافعان حرم با عکس امام و رهبری به میدان می‌روند و تابوت شهدا مزین به عکس امام‌خمینی(ره) است.